קנאביס רפואי

מי באמת מקבל מריחואנה רפואית בישראל?

מי באמת מקבל מריחואנה רפואית בישראלאם עד לא מזמן רק חולים במחלות מסוימות בישראל קיבלו אישור מיוחד לשימוש במריחואנה רפואית, היום המצב השתנה.

עד עתה רק חולי קרוהן, חולי סרטן, חולי טרשת נפוצה, חולים שסובלים מכאב כרוני, חולי איידס, חולי פרקינסון ובעלי תסמונת טורט היו זכאים לקבל מריחואנה רפואית.

משרד הבריאות הוציא השנה (2013) חוזר חדש שמראה כי רק בשנה שעברה 8,713 איש טופלו על ידי מריחואנה רפואית, ללא כל קשר לאותן המחלות המוגדרות כמזכות את החולים להשתמש במריחואנה רפואית.

מחלות חדשות

לא כל האנשים שמקבלים מריחואנה רפואית בישראל משתייכים לקבוצת החולים הזכאים להשתמש במריחואנה רפואית לפי הנחיות משרד הבריאות. כיום צצו ועלו מעל פני השטח מחלות נוספות, שהחולים בהן מקבלים את הטיפול במריחואנה רפואית.

בשנת 2013 משרד הבריאות הפיק מסמך בשם "התפלגות מטופלים לפי מחלות", אשר מציג את הרשימה החדשה והמלאה של הבעיות הבריאותיות ושל המחלות שבגינן האנשים מקבלים אישורים להשתמש במריחואנה רפואית.

המחלות החדשות הן רבות וכוללות את מחלת הסוכרת, אלצהיימר, מחלות עור, מיגרנות, פוסט-טראומה, התמכרויות שונות, דיכאון, דלקת פרקים, פיברומיאלגיה, אסטמה, זיהומים, כאבי ראש, סכיזופרניה, ALS, אנורקסיה ועוד. אם כן, ניתן לראות שבזמן האחרון השתנתה לגמרי התמונה לגבי אישורי השימוש במריחואנה רפואית.

על פי המסמך- "התפלגות מטופלים לפי מחלות", נמצאים מאות אנשים בישראל שיש בידיהם רישיון להשתמש במריחואנה רפואית בעקבות מחלות שלא מופיעות בהתוויות של משרד הבריאות- נוהל 106. חשוב לציין שעובדה כתובה זו מנוגדת לטענות של משרד הבריאות.

התוויות משרד הבריאות

במשרד הבריאות ישנה וועדת התוויות רפואיות שמאשרת לחולים מסוימים להשתמש במריחואנה רפואית. אדם שלא קיבל את האישור של הוועדה רשאי לפנות לדיון במקרים חריגים עם אישורים רפואיים.

מי שמצבו לא תואם להתוויות רשאי להגיש בקשה לרישיון בצירוף אישורים רפואיים והמלצה מפורטת מרופא לגבי הסיבות לשימוש.

מה שקורה במציאות

בהתאם לרשימה המעודכנת מטופלים במריחואנה רפואית האנשים הבאים (פרט לאנשים שחולים במחלות שהוגדרו מראש לטיפול במריחואנה רפואית) :

21 אנשים שחולים במחלות עור שונות ובדלקות כמו אולקוס (כיב ברירית הקיבה או התריסריון), פסוריאזיס (מחלת עור קשה) ווסקוליטיס (דלקת כלי הדם). 110 אנשים שסובלים מכאבי ראש בדרגות חומרה שונות, גם הם מטופלים במריחואנה רפואית.

בנוסף לאותם אנשים מצטרפים לרשימת מקבלי המריחואנה הרפואית חמישה אנשים שסובלים מזיהומים שונים, 50 איש שסובלים מכאבי פרקים, תשעה חולים במחלות כליה, תשעה אנשים שסובלים ממיגרנות, 35 חולי סוכרת, 11 חולי פרקינסון, 45 חולי  ALS (מחלת ניוון שרירים), שני אנשים שסובלים מהתמכרויות, 18 חולי אלצהיימר, 194 אנשים שסובלים מפוסט-טראומה, 13 חולי אנורקסיה, חמישה אנשים שסובלים מסכיזופרניה, שמונה אנשים שסובלים מדיכאון חמור, 82 איש שסובלים מבעיות פסיכיאטריות שונות ולא מוגדרות. ב

נוסף על האנשים האלה, עוד חולים מקבלים מריחואנה רפואית: תשעה אנשים שסובלים מאסטמה וכאלה שסובלים מבעיות נשימה נוספות, שלושה חולי זאבת (לופוס), 47 איש חולי פיברומיאלגיה (מחלת כאבים כרוניים) ועוד 34 איש שסובלים מדלקות פרקים. פרט לרשימה זו של אנשים עוד רבים אחרים (עשרות אנשים) מקבלים מריחואנה רפואית בהתאם להגדרות שונות לא מפורטות שנמצאות תחת סעיפים "לא מוגדרים".

כל הנתונים המצוינים מעלה נכונים לשנת 2013 והוודאות היא גדולה לגבי הצטרפותם של חולים נוספים לרשימה שכבר קיימת. כל הנתונים שכתובים כאן מציגים הפרת נהלים שנקבעו במשרד הבריאות, והם משמשים מקור מקדים לכל אותם אנשים חולים, אשר סובלים במשך שנים, לדרוש את קבלת הרישיונות לשימוש חוקי במריחואנה רפואית.

Exit mobile version