קנביס רפואי לילדים עם אוטיזם – יתרונות וחסרונות הטיפול

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנביס רפואי לילדים עם אוטיזםבשנה האחרונה אושרה חלוקה של רישיונות קנביס לילדים המצויים על הרצף האוטיסטי. ההורים מדווחים כי מלבד החיסכון הכלכלי חל שינוי לטובה בהתנהגות ובאיכות חיי ילדיהם.

לאחרונה ניתן טיפול בקנביס לכמאתיים ילדים על התקן האוטיסטים מתוך כוונה לעקוב מקרוב אחר ההשפעות והתוצאות של הטיפול אשר הראה ממצאים חיוביים למדי מה שדחף את משרד הבריאות להעניק רישיונות לטיפול בקנביס עבור ילדים הכולל בין השאר שימוש בשמן קנביס.

אוטיזם וקנביס רפואי

אוטיזם הוא הפרעה התפתחותית המופיעה במהלך שלוש השנים הראשונות של החיים והיא בעלת השפעה על התקשורת הבין אישית והיכולות החברתיות של הילד. התופעה נובעת ככל הנראה לליקוי בפעולת ההולכה במוח. אבחון האוטיזם מתבצע בשנה וחצי הראשונות בהן ניתן לזהות אצל הילד קשיים התפתחותיים, ליקויים מילוליים וקושי באינטרקציה חברתית.

האוטיזם מתבטא בדרגות חומרה שונות ומלווה בתופעות נוספות הכרוכות בתסכול של הילד ומתבטאות באלימות ושינויים במצבי הרוח. ככל שחולפות השנים, המגבלות מתעצמות בשל חוסר יכולת הילד לפתח מיומנויות חיוניות ויכולות תקשורת. הטיפול בביטויים החריפים של האוטיזם כולל טיפול תרופתי אולם נמצא כי שימוש בקנביס רפואי יעיל יותר ותופעות הלוואי שלו פחותות באופן משמעותי.

קנביס רפואי

מהם היתרונות של טיפול בקנביס לעומת זה התרופתי? התשובה לכך היא כי השימוש במריחואנה בעולם הרפואה הוכיח כמסייע בטיפול בסימפטומים של מחלות מסוימות וזאת תוך הופעת מעט מאוד תופעות לוואי וזאת לעומת תרופות אשר רבות מהן ממכרות וגורמות לתופעות לוואי חמורות.

יתרון מרכזי נוסף הוא שהשפעת הקנביס מהירה יותר ביחס לתרופות המטפלות באוטיזם. המריחואנה אינה סם פסיכואקטיבי בלבד אלא צמח המכיל חומרים חיוניים כגון נוגדי חמצון ורכיבים אנטי דלקתיים ואנטי מסרטנים אשר יעילים בטיפול במחלות כרוניות. המריחואנה קיבלה הגדרה כחומר מרפא לנוכח יכולות חיסוניות המסייעות למערכות התקשורת התאית ומערכת החיסון.

יעילות הקנביס לטיפול באוטיזם

צמח הקנביס מכיל רכיבים קנבינואידים אשר נמצאו כמסייעים לטיפול בילדים הסובלים מהפרעות שונות תחת הספקטרום האוטיסטי. תוצאות הטיפול הראו שיפור התנהגותי משמעותי אצל חלק גדול מהילדים ולעתים אף החלמה מלאה מסימפטומים הקשורים בהפרעה.

הקנביס מכיל רכיבים הדומים מאוד לחלקים במוח האחראים על שידור של אותות חשמליים בין תאי העצב. פעולה זו של המוח חיונית לתהליכי ויסות של פעולות כגון הנחיות גוף במצבים שונים כגון רעב או כאב. מרכיבים בקנביס פועלים באופן דומה ומחזקים את היכולת לווסת ולמתן את הסימפטומים האופייניים לאוטיזם.

יתרונות הטיפול

מריחואנה אינה תרופה לאוטיזם אולם היא עשויה להקל על תסמיני ההפרעה:

  • הקלה על חרדה ותוקפנות.
  • מניעת הדחף לפגיעה עצמית.
  • הפחתת חרדות חברתיות.
  • הגברת מעורבות סביבתית.
  • שיפור בתהליכי למידה.
  • טיפול עצמי בטוח כמעט ללא תופעות לוואי.
  • הקלה על דאגת המטפלים משום שאין לקנביס מינון קטלני או מסוכן.

חסרונות

  • נטייה לפגיעה בזיכרון לטווח קצר.
  • הצמח משפיע באופן שונה על כל מטופל כך שלא ניתן לחזות בוודאות את יעילות הטיפול בכל מקרה ספציפי.
  • הקנביס עלול לגרום עם הזמן להגברת לחץ וליצירת אי נוחות וחוסר מנוחה אצל המטופל.
  • קיים סיכוי להיווצרות מתח ופחד.

את הקנביס ניתן לשלב במזון, במשקה ובחטיפים של הילד כאשר התוצאות מראות שיפורים בתפקודים שונים הכוללים שיפור בתקשורת עם הסביבה שמהווה את אחד הקשיים המרכזיים הגורמים לתסכול ולסבל הן אצל הילד והן בקרב סביבתו.

הטיפול התרופתי הניתן כיום נמצא במקרים רבים כבלתי יעיל כך שהטיפול בקנביס הולך וצובר פופולריות וההוכחות המעידות על שיפור אצל הילדים מצטברות כאשר הורים לילדים עם אוטיזם מדווחים על שיפור מתמשך באיכות חייהם וחיי הילד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן