טיפול בטורט באמצעות קנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טורט

טורטתסמונת טורט היא תסמונת של מערכת העצבים, אשר גורמת לחזרה של תנועות, קולות ולהופעת טיקים. תסמונת טורט יכולה להתבטא כמצמוץ עיניים בלתי נשלט, תנועות בלתי רצוניות בידיים ובכתפיים ואי שליטה על איברי הגוף.

מלבד זאת, אחד הסימנים האופייניים (אך עם זאת הנדירים) של תסמונת טורט הוא הוצאת מילים פוגעות (ולעתים אף קללות חמורות) ללא שליטה.

תסמונת טורט מופיעה בדרך כלל בגיל הילדות, סביב גיל 7, בשכיחות גבוהה יותר עד פי 3 אצל בנים מאשר אצל בנות ונמשכת למשך כל החיים. הגורם לטורט עדיין לא ידוע באופן מלא, אך כיום ידוע שהתסמונת מופיעה כתוצאה משילוב של גנטיקה ומרכיבים סביבתיים.

כמו כן, לעתים אבנורמליה של העברת המידע העצבי במוח (בעיקר סרוטונין ודופמין) עלולה להתבטא בתסמונת טורט.

חשוב לציין שלמרות חוסר הנוחות והמבוכה שתסמונת טורט עלולה לעורר, ברוב המקרים אנשים הסובלים ממנה מצליחים לקיים אורח חיים תקין הכולל עבודה וחיי משפחה. במקרים רבים, בהם התסמינים של תסמונת טורט לא מפריעים באופן משמעותי למהלך החיים התקין לא מטפלים בה והחולים לומדים להסתדר איתם. במקרים אחרים בהם תסמונת טורט מפריעה באופן משמעותי לחיים, ניתן לטפל בה באמצעים שונים.

הטיפול המקובל בתסמונת טורט

למרות שהטיפול בטורט לא יכול להבריא את החולים, הוא לעתים עוזר לשלוט בסימפטומים ולשפר באופן משמעותי את איכות החיים. הטיפול המקובל בתסמונת טורט כולל:

  • טיפול תרופתי – כולל תרופות לטיפול ב-ADHD ו-OCD ותרופות פסיכיאטריות מסוגים שונים. הטיפול התרופתי מסייע להפחית את הסימפטומים, אך לפני שמתחילים אותו חשוב לשקול את התועלת שבטיפול אל מול תופעות הלוואי שלו. רופאים רבים ממליצים על תרופות כמו רטלין, קונצרטה ואחרות אשר יכולות לסייע לשיפור הריכוז והשליטה אצל החולים. כמו כן, סוג נוסף של טיפול תרופתי בטורט הוא על ידי תרופות חוסמות דופמין, כמו הלופרידול אשר יכולות להפחית באופן משמעותי את ההתקפים.
  • טיפול פסיכיאטרי והתנהגותי – ניתן להשיג שליטה בטיקים על ידי טיפול התנהגותי מיוחד, במהלכו החולים מנטרים את הופעת הטיקים, לומדים להכיר את הסימנים המקדימים להופעתם ואת דרכי ההתמודדות האפשריים. כמו כן, טיפול פסיכיאטרי חשוב במקרים רבים בהם החולים בטורט סובלים מכך שהמחלה משפיעה עליהם מבחינה נפשית, כפי שקורה במצבים של הופעת דיכאון, חרדה וכו'.
  • גירוי מוחי עמוק – טיפול פולשני אשר מתאים לחולים אשר לא מצליחים לשלוט בהתקפי המחלה, ובמהלכו מחדירים אל המוח אלקטרודה מיוחדת אשר אמורה לגרות את האזור הגורם להתקפים ובכך לגרום להפסקתם.

קנביס ותסמונת טורט

בשנים האחרונות, הופיעו מחקרים שונים התומכים בשימוש בקנביס רפואי כטיפול בתסמונת טורט. על פי מחקרים שנערכו בנושא, שימוש בקנביס רפואי מסייע להפחתת ההתקפים, הטיקים והביטויים האחרים של תסמונת טורט, מבלי לפגוע ביכולת קוגניטיבית או ביכולת הלמידה.

תוצאות אלה תומכות בכך ששימוש במריחואנה רפואית אצל חולי טורט מבוגרים יכולה להשפיע בצורה ניכרת על חייהם, ולאפשר להם לשלוט במחלה ולקיים אורח חיים תקין לחלוטין. על פי ההשערות, החומר הפעיל THC מסייע להפחתת סימני המחלה בין היתר מכיוון שהוא משרה רוגע ומוריד את המתח הנפשי, הידועים כמעוררים של התקפי תסמונת טורט.

יש לציין שבניגוד למחקרים התומכים בשימוש במריחואנה רפואית, קיימים מחקרים אחרים אשר דווקא אינם תומכים בה כטיפול בתסמונת טורט, אך למרות זאת קיימים רופאים ואנשי מקצוע רבים אשר מאמינים שטיפול בקנביס רפואי יכול לעשות פלאים אצל חולי תסמונת טורט, אשר מדווחים על תוצאות מצויינות לשימוש בקנביס רפואי כטיפול במחלתם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן