תופעות הלוואי של שימוש בקנביס ותוצריו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תופעות הלוואי של שימוש בקנביס ותוצריו

תופעות הלוואי של שימוש בקנביס ותוצריוסם הקנביס כשמו כן הוא – למרות אלפי השנים בהם הוא נמצא בשימוש על ידי בני אדם לצרכים שונים, במאה ה-21 הוא עדיין מוגדר כסם לכל דבר וזאת על אף סגולות ויתרונות רבים שנמצאו לו לאורך השנים.

הויכוח אודות הגדרתו של קנביס כחומר חוקי שיכול להימכר לכל דכפין וללא כל פיקוח, הוא ויכוח ארוך עם טיעונים מוצדקים הן של המצדדים והן של המתנגדים.

הסיבה העיקרית בדינה קנביס ותוצריו מוגדרים כלא חוקיים במדינת ישראל ובמדינות רבות נוספות הוא עצם העובדה שיש לכם יכולת להשפיע על המוח ולשנות את מצב התודעה של המשתמשים.

קיים חשש כי השימוש של אנשים יצא מפרופורציה ויביא יותר נזק מתועלת בגלל תופעות הלוואי של קנאביס.

אתרי הפעולה של קנאביס והשפעותיו

ה"אשם" העיקרי בתופעות הלוואי של סם הקנביס הוא הכימיקל THC שמהווה מרכיב עיקרי של צמח הקנביס, והוא זה שגורם להשפעות הפסיכואקטיביות של הסם.

לחומר THC קיימים קולטנים בגופנו, בעיקר במערכת העצבים ובתאים של מערכת החיסון, ולאחר שהחומר נצרך (על פי רוב בצורה של עישון) הוא עובר תהליכי פירוק ונע באמצעות זרם הדם אל כל חלקי הגוף. כאשר THC מגיע לקולטן שלו, הוא נקשר אליו ומתחילה שרשרת תגובות שעיקרה כאמור במערכת העצבים המרכזית.

היות והמוח מהווה את מרכז השליטה והבקרה של כל החושים שלנו, שינויים שחלים בו בעקבות קשירה של THC אליו גורמים לנו לשינויים בתפיסה החושית, לשינוי בבקרה ושליטה על איברים חיוניים ולשיבוש כללי בפעילות המוחית התקינה.

בשימושים בודדים מדובר לרוב בתופעות שהן חולפות, ולרוב לא מותירות אחריהן נזק קבוע. לעומת זאת, שימוש תדיר וקבוע יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולעיתים אף לתחלואה פיזית ונפשית של ממש.

מהן תופעות הלוואי של שימוש בקנאביס?

תופעות הלוואי יכולות להופיע באופן ובמידה שונה אצל אנשים שונים. חלק מהאנשים יכולים שלא לחוות אותן בכלל, חלק אחר יכול לחוות רק חלק מהן ואנשים מסוימים יחוו את כולן. קיים גם קשר בין ריכוז החומר הפעיל בצמח הקנביס הנצרך לבין תופעות הלוואי שלהן הוא יכול לגרום, וכן קיים קשר בין משך ותדירות השימוש לבין תופעות הלוואי.

בשימוש לטווח קצר של מינונים נמוכים עד בינוניים של THC (עד 5 מ"ג) ניתן לראות את התופעות הבאות:
דברנות יתר ומאידך תחושה של נמנום ורוגע, הרגשה כללית טובה, צחוק ללא כל סיבה הגיונית, עיוותים בתפיסת הזמן והמרחב, תחושה מוגברת של טעם, ריח וחוש המישוש, אובדן זיכרון לטווח קצר, ירידה ברמת הריכוז וקושי לבצע מטלות מוטוריות שנובע מפגיעה בשיווי המשקל ובקורדינציה.

ניתן גם להרגיש דפיקות לב מואצות, ישנה ירידה בלחץ הדם, העיניים אדומות, גירוי של מערכת הנשימה, תיאבון מוגבר ותחושת יובש בפה ובגרון.

בשימוש במינונים גבוהים יותר של THC (בין 10 ל-20 מ"ג) ניתן לראות את אותן תופעות הלוואי שמופיעות במינונים הנמוכים אך יכולות להתגבר, וכמו כן מופיעות תופעות לוואי נוספות:
הזיות, שיפוט לקוי, חוויה של חושים מעורבבים (סינסתזיה) כמו חוויה של צבעים כריחות, השפעה סובייקטיבית על התנהגות וקושי בביצוע פעולות מוטוריות פשוטות.

שימוש במינונים גבוהים ולטווח ארוך יכול לגרום להופעה של פסיכוזה, לעיתים עד צורך באשפוז בבית חולים פסיכיאטרי.

כמו כן, מופיעים ליקויים קשים ביכולת ריכוז, חשיבה וזיכרון. תיתכן התמכרות שמתבטאת בהפרעות במערכת הנשימה והפרעות בקצב הלב.

אז האם יש לאשר שימוש בקנביס?

שאלה זו נותרת ללא מענה. השאלות האתיות שסובבות סביב הנושא הינן רבות וישנם כאמור שיקולים רבים בעד ובנגד. כיום צריכת קנביס ותוצריו מותר במדינת ישראל אך ורך לצורך הקלה על כאבים וסימפטומים של מחלות קשות כמו סרטן ומחלות הגורמות לכאבים כרוניים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן