קנביס רפואי לטיפול בקרוהן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנביס לקרוהן

קנביס לקרוהןמחלת קרוהן היא מחלת מעי דלקתית, התוקפת את כל מערכת העיכול – מהפה ועד לפי הטבעת. המחלה פוגעת בעיקר במעי הדק וגורמת להופעת תגובה דלקתית היוצרת סימנים אופייניים.

מחלת קרוהן היא מחלה ללא מרפא, אך באמצעות טיפול בתרופות ניתן בהחלט לשלוט בה, להקל על ההתקפים ולהפחית באופן משמעותי את הכאב והסבל הנגרם לחולים.

הדלקת במערכת העיכול המופיעה אצל חולי כרוהן גורמת למספר סימנים עיקריים:

  • כאבי בטן – מופיעים כמעט אצל כל חולי כרוהן, ומופיעים בגלל ההופעה הדלקתית במערכת העיכול.
  • שלשול – מופיעים גם כן ברוב מקרי המחלה, וחולי כרוהן סובלים משלשולים רבים.
  • אפטות בפה – מכיוון שמחלת כרוהן תוקפת גם את אזור מערכת העיכול העליונה והפה, אחד הסימנים האופייניים לה הוא הופעת אפטות בחלל הפה.
  • פיסורה – במקרים רבים, הסימן הראשון של מחלת קרוהן (עוד לפני הופעת כאבי הבטן והסימנים האחרים) היא הופעת פיסורה בפי הטבעת.

מלבד הסימנים המדוברים, הדלקת של מערכת העיכול גורמת במקרים רבים להופעת כיבים, ולשינויים במבנה דופן המעי, אשר בסופו של דבר גורמים לסיבוכים שונים, הכוללים:

  • חסימת מעי – מצבים בהם קיר המעי חוסם את החלל, ואינו מאפשר לתוכן המעי לעבור בצורה תקינה.
  • פיסטולות – חיבור פתולוגי בין שני חללים של לולאת מעי הגורם לסיבוכים רבים ובדרך כלל דורש התערבות כירורגית.

הטיפול במחלת קרוהן

למרות שאין עדיין טיפול לקרוהן הגורם לחולים להחלים מהמחלה, ניתן באמצעות שימוש בתרופות שונות לשלוט בדלקת ובכך להפחית את סימני המחלה.

על מנת להפחית את התגובה הדלקתית, משתמשים בתרופות מסוגים שונים המדכאות את מערכת החיסון ומפחיתות את התגובה הדלקתית.

סוגי הטיפול העיקריים במחלת קרוהן הם:

  • סטרואידים – התרופה הבסיסית ביותר להפחתת דלקת, המאפשרת לחולים רבים להפחית את התהליך הדלקתי הנגרם על רקע מחלת קרוהן. הבעיה הגדולה בשימוש בסטרואידים היא תופעות לוואי רבות בשימוש בטווח הארוך, ולכן בדרך כלל משתמשים בהם באופן נקודתי, ובטווח הארוך משתמשים בתרופות אחרות.
  • אימורן – תרופה לדיכוי המערכת החיסונית הגורמת להשפעה הדומה לסטרואידים אך ללא תופעות הלוואי הבלתי רצויות.
  • אינפליקסימב (רמיקייד) – תרופה מתקדמת יותר לדיכוי חיסוני (הפועלת במנגנון anti-TNF), אשר מאפשרת שליטה טובה יותר במערכת החיסון.
  • תרופות נוספות – קיימות תרופות רבות לדיכוי חיסוני, המשמשות לאותן מטרות. במקרים רבים משתמשים בתרופות כמו מתוקרקסט, הומירה, נטליזומב ואחרות, הגורמות להפחתת פעילות מערכת החיסון ולהקלה על סימני מחלת קרוהן.
  • אנטיביוטיקה – לעתים, טיפול אנטיביוטי קבוע מסייע לשיפור מצב המעי ואף להחלמת פיסטולות. ולכן, במקרים רבים מוסיפים לטיפול בתרופות לדיכוי מערכת החיסון גם אנטיביוטיקה, כמו פלג'יל או ציפרופלקסין אשר יכולות לסייע להפחתת סימני מחלת קרוהן.

יש לציין שלטיפול במדכאי החיסון יש מחיר, ובעוד טיפול קבוע בתרופות האלה מסייע להפחתת סימני מחלת קרוהן, הוא גורם לתופעות לוואי מסוכנות כמו יכולת פחות להתמודד עם זיהומים.

שימוש בקנביס בחולי קרוהן

קנאביס רפואי ידוע כמסייע במקרים רבים להקלה על הכאב ולהפחתת סימפטומים של מחלות שונות. מחקרים שונים הראו שקנביס משיג שיפור במצבם של חולי קרוהן ושיש לו מגוון רחב של השפעות חיוביות על החולים, וחולים רבים מדווחים על שיפור מצבם לאחר שימוש בקנביס רפואי.

לקנביס הרפואי מספר תפקידים בטיפול במחלת קרוהן:

  • השפעה על דופן המעי – ככל הנראה קיימת השפעה של THC (החומר הפעיל של הקנביס) על תפקוד המעי, בעיקר כאשר מדובר על חיזוק דופן המעי ותהליך הרגנרציה של רקמת האפיתל המצפה אותו. דופן המעי נפגעת מאוד כתוצאה מהתהליך הדלקתי של מחלת קרוהן, ולדעתם של חוקרים רבים שימוש בקנביס רפואי יכול לסייע לחולי קרוהן להפחית את הפגיעה במעי ולהגיע לשיפור משמעותי במצב.
  • הקלה על הכאב – אחת התלונות המשמעותיות של חולי קרוהן היא כאבי בטן נוראיים. במקרים אלה, קנביס רפואי מסייע מאוד להפחתת הכאב ולהקלה על הסבל.
  • שיפור התיאבון – שימוש בקנביס רפואי עוזר לתיאבון ובכך גורם לחולים לאכול יותר. מחלת קרוהן ידועה כגורמת לחוסר תיאבון ולספיגת מזון לקויה, ולכן שיפור התיאבון חשוב ביותר אצל חולים אלה.
  • הפחתת הסטרס – סטרס ידוע כמגביר פעילות דלקתית, ושימוש קבוע בקנביס רפואי מסייעת להפחתת הסטרס וכתוצאה יכול להפחית גם את המהלך הדלקתי המופיע כתגובה לסטרס.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן