הפסקת מכירת מוצרי מזון המכילים מריחואנה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תואר עם התמחות בגידול קנאביס רפואי

הפסקת מכירת מוצרי מזון המכילים מריחואנההחל מהתאריך 1.6.2013, תופסק מכירת מוצרי מזון המכילים קנאביס בישראל, ויאושר שימוש אך ורק בשמנים ותפרחות ארוזות אשר ריכוז החומרים הפעילים בהם ידוע מראש.

מדובר ברפורמה בעלת משמעות רבה כלפי אלפי משתמשים במריחואנה רפואית, אשר נהנים מהסגולות הרפואיות שלה דרך שימוש בתכשירים מסוגים שונים, וכיום ייאלצו להשתמש בה בדרכים מוגבלות יותר.

שיווק מריחואנה בצורת תכשירים מסוגים שונים

עד התאריך בו יופסק השימוש בתכשירי המריחואנה השונים, ניתן היה להשתמש בקנאביס על ידי רכישת תכשירים מסוגים שונים, כמו עוגיות, מאפים, סוכריות, סוכר ודבש.

תכשירים אלה, אשר נוחים יותר לשימוש מאשר הקנאביס אותו מעשנים מספקים למטופלים רבים את היכולת להשתמש בו ללא קושי רב. בצורה זו, יכול כל אדם להשתמש בקנאביס הרפואי בצורה נוחה ביותר, ולצרוך את החומרים הפעילים בנוחות מירבית.

לאחר אישור הרפורמה, ייאלצו המטופלים להשתמש בקנאביס בעיקר בעישון , ולא יוכלו ליהנות ממנו בדרכי צריכה נוחות יותר.

חשיבות נוחות השימוש בקנאביס

שימוש קבוע במריחואנה רפואית מסייע לחולים במכלות כרוניות רבות להקלה על כאבים כרוניים, שיפור השינה בלילה, הפחתת בחילות בחולי כימותרפיה וכו'.

באמצעות השימוש הקבוע, נהנים חולים רבים מאיכות חיים טובה יותר, מצליחים לצאת לעבודה או לבצע פעילויות אחרות ומתאפשרים להם חיים. בעוד הדרך המסורתית והמוכרת ביותר להשתמש בקנאביס היא על ידי עישונו, מטופלים רבים יעדיפו להשתמש בו דווקא בדרכים אחרות, כמו אכילת עוגיות או שימוש בכדורים.

מלבד הקושי הלוגיסטי לעשן את המריחואנה בחלק מהמקרים (כמו לדוגמא בקשישים) ופגיעת העישון עצמו בבריאות מערכת הנשימה, חלק מהחולים מסרבים לעישון המריחואנה מטעמים פסיכולוגיים – אינם מעוניינים "להתמסטל", ובעיניהם אקט עישון המריחואנה נחשב לפסול.

מלבד זאת, שימוש בתכשירים אחרים כמו עוגיות או דבש מאפשר את השימוש במריחואנה גם מחוץ לבית, כמו במקום העבודה או בטיולים ללא כל בעיה. ניתן להבין שקיומם של המוצרים המכילים מריחואנה והתכשירים האחרים מסייעים בצורה משמעותית לחולים להשתמש בקנביס, מגבירים את היענותם לשימוש בסם וכתוצאה מסייעים להם ליהנות מהסגולות הרפואיות שלו ולהקל על מחלתם.

מניעת הנגישות לסם מאנשים שאינם נדרשים לו

לצד המתנגדים לאיסור מכירת המוצרים המכילים מריחואנה, קיימים התומכים לחוק אשר לטענתם הימצאותם של המוצרים האלה יכולה להוביל לשימוש במריחואנה בצורה לא מבוקרת על ידי אנשים אשר אינם מורשים לכך.

חשיפה לעוגיות או סוכריות המכילים מריחואנה יכולה להקל על השימוש בסם עבור ילדי ונכדי המטופלים, או על ידי אנשים אחרים אשר יכולים ליהנות מהשימוש בו בקלות רבה. בצורה זו, ניתן לשווק ולהפיץ את הסם ללא כל בעיה, ולהעביר אותו לגורמים עבריינים אשר כמובן אינם מורשי או אמורים להשתמש במריחואנה אשר מטרותיה רפואיות.

לדוגמא, הסוכריות המכילות מריחואנה יכולות להימכר בפאבים ובמועדונים ללא פיקוח והשגחה, וכך גם מוצרים אחרים אשר יכולים לעשות את דרכם לאנשים שישתמשו בהם ללא סיבה רפואית. יש לזכור שייצור המוצרים האלה והפצתם מתבצע בחסות משרד הבריאות ובמימונו, ולכן לא מעוניינים שאותם מוצרים יגיעו אל גורמים מפוקפקים.

השלכות על המצב בארץ

האיסור על מכירת המוצרים האלה מוביל לכך שעל מנת ליהנות מהשפעותיו הרפואיות של הקנביס, אותם מטופלים יצטרכו לעשן אותו, ולא יוכלו לעשות זאת בדרכים אחרות.

בדרך זו תופחת היענות המטופלים לשימוש בו, הזמינות של השימוש בקנביס במהלך היום יום תרד והמטופלים עצמם ייפגעו. כתוצאה מהפסקת השיווק, ייאלצו מטופלים רבים ללמוד לעשן את הסם, ולהבין כיצד להשתמש בו בצורה טובה בדרכים שונות, ורק כך יצליחו ליהנות מהאפקט הרפואי של המריחואנה אשר ללא ספק גורם לשינוי החיים של מטופלים רבים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן