טיפול בלחץ דם גבוה באמצעות קנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוהלחץ הדם הוא הלחץ אשר יוצר זרם הדם על דפנות העורקים, ובאופן תקין הוא 120/80. לחץ דם גבוה הוא מצב נפוץ ביותר אשר מופיע כאשר הלחץ על דפנות העורקים גבוה מהנורמה, וללא טיפול מתאים עלול לגרום לנזקים ארוכי טווח.

מכיוון שאנשים יכולים לסבול מיתר לחץ דם לאורך שנים ארוכות ללא הופעת סימפטומים, לחץ דם גבוה נקרא גם "הרוצח השקט", וללא טיפול בו עלולות להתפתח מחלות קשות כמו התקף לב.

קיימים מספר גורמי סיכון ללחץ דם גבוה:

  • גיל מבוגר – ככל שהגיל עולה, שינויים פיסיולוגים שונים גורמים לכך שלחץ הדם עולה גם כן.
  • היסטוריה משפחתית – קרוב משפחה הסובל מלחץ דם גבוה מגביר את הסיכון ליתר לחץ דם בקרב כל בני המשפחה.
  • השמנה – ככל שהמשקל גבוה יותר, על הלב להזרים יותר דם על מנת להזין את כל הרקמות, וכתוצאה נפח הפעימה עולה ולחץ הדם עולה גם כן.
  • חוסר פעילות גופנית – גורם בדרך כלל לדופק גבוה הגורם לעליה בלחץ הדם.
  • עישון – המרכיבים השונים הנשאפים לתוך הריאות במהלך העישון מצטברים על דפנות כלי הדם וגורמים כתוצאה להיצרותם ולעליה בלחץ הדם. כמו כן, הניקוטין הנמצא בסיגריות גורם גם כן להעלאת לחץ הדם.

הטיפול המקובל בלחץ דם גבוה

הטיפול להורדת לחץ דם מומלץ אצל אנשים בריאים עם לחץ דם של מעל 140/90, ואצל אנשים עם מחלות רקע במקרים של לחץ דם של מעל 130/80. כיום קיימות מספר דרכים להורדת לחץ הדם:

  • שינוי באורח החיים – ההמלצה הראשונה הניתנת על ידי הרופא המטפל הכוללת: ירידה במשקל, הפסקת עישון, פעילות גופנית, שיפור התזונה (ובעיקר הפחתת מלח בתזונה).
  • טיפול תרופתי – במידה ולחץ הדם לא מתאזן לאחר ניסיונות של שינוי באורח החיים, ניתן להוריד אותו על ידי טיפול תרופתי. כיום קיימות תרופות רבות להורדת לחץ דם הפועלות במנגנונים שונים אותם ניתן להתאים על פי צרכי המטופל. התרופה הנפוצה והחשובה ביותר כיום לטיפול ביתר לחץ דם היא Ace Inhibitor, וניתן גם להשתמש בתרופות ממשפחות נוספות כמו חסמי בטא, חסמי תעלות סידן, תיאזידים ותרופות נוספות.

קנביס רפואי כטיפול בלחץ דם גבוה

שימוש בקנביס ידוע כמוריד את לחץ הדם לרמות תקינות. כלומר, אנשים הסובלים מיתר לחץ דם יכולים ליהנות מכך שהקנביס גורם לאיזון לחץ הדם, ואילו אנשים בריאים בדרך כלל לא יסבלו מלחץ דם נמוך כתוצאה מהטיפול באמצעות הקנביס.

נכון להיום, מנגנון הפעולה שבו הקנביס גורם להורדת לחץ הדם אינו ידוע באופן מלא, אך ככל הנראה להפעלת הקולטנים הקנבינואידים בגוף יש השפעה גם על הורדת לחץ הדם. כמו כן, ייתכן גם שלהשפעתו המרגיעה של השימוש בקנביס יכולת מסויימת להוריד את לחץ הדם.

למרות השפעתו החיובית של הקנביס על הורדת לחץ הדם, מעט מאוד רופאים ימליצו למטופלים שלהם לצרוך קנביס על מנת לאזן את לחץ הדם. מכיוון שברוב המקרים הטיפול התרופתי בלחץ הדם מצליח לאזן אותו בצורה טובה וללא תופעות לוואי משמעותיות, רוב הרופאים יבחרו בשימוש בתרופות המקובלות להורדת לחץ הדם. במידה ולחץ הדם "משתולל", מגיע לרמות גבוהות אשר מסכנות חיים באופן מיידי ולא ניתן לאיזון על ידי התרופות המקובלות בשימוש הביתי, ניתן לשקול את השימוש בקנביס הרפואי.

חשוב גם לזכור שכיום תחילת הטיפול בלחץ דם מתבצע בגיל צעיר יחסית, והשפעת המריחואנה במקרים אלה עלולה דווקא להפריע במהלך העבודה, למנוע נהיגה ולהשפיע דווקא לרעה על חיי היום יום, ולכן כמעט כל הרופאים ימליצו על טיפול תרופתי ויפנו לקנביס רק כמפלט אחרון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן