מריחואנה רפואית למאניה דיפרסיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זניםאניה דיפרסיה, הנקראת גם הפרעה דו קוטבית, היא אחת המחלות הידועות העתיקות ביותר בעולם, ותיעוד על קיומה קיים כבר לפני אלפי שנים. אך כיום מתמודדים רופאים עם אתגר משמעותי יותר כשזה מגיע לטיפול במחלה.

האתגר הוא שימוש בסמים, בעיה המשפיעה על שישה אחוזים בלבד מהאוכלוסייה הכללית, ועל מחצית מכלל החולים עם הפרעת מאניה דיפרסיה. מריחואנה רפואית היא תרופת בחירה לחולים אלו, אך רבים עדיין מפקפקים בתפקידה לטיפול בהפרעה עתיקה זו.

מהי מאניה דיפרסיה?

הפרעה זו גורמת לשינויים משמעותיים במצב הרוח בקרב החולים, הנעים לסירוגין בין מצבי דיכאון לבין מצבי מאניה. מאניה יכולה לנוע בין רמות מתונות של אנרגיה והתרגשות לתסמיני פסיכוזה, כגון התנהגויות בלתי יציבות והזיות.

מומחים סבורים כי כארבעה אחוזים מהאוכלוסיה יתאימו לקריטריונים של מאניה דיפרסיה בשלב כלשהו בחייהם, וקיים מגוון אפשרויות טיפול הזמינות לחולים.

קו הטיפול הראשון הוא ליתיום הפועל להפיכת תסמיני המאניה, אך מייצבים אחרים למצב הרוח, כוללים תרופות נוגדות פרכוסים ותרופות אנטי פסיכוטיות הנמצאים בשימוש נפוץ.

מצד שני, הטיפולים התרופתיים הקיימים היום כרוכים במגוון נרחב של תופעות לוואי, שלעיתים עלולות לפגום בטיפול עצמו. כתוצאה מכך, נוצר הצורך בטיפול במריחואנה רפואית, המומלצת כשהיא ניתנת בהדרגה ותחת פיקוח רפואי.

הגורמים למאניה דיפרסיה

מחלה זו משפיעה על נשים וגברים, אך גברים נוטים יותר לסבול מהתקפי מאניה בעוד שנשים חוות בדרך כלל התקפי דיכאון. למחלה זו יש מרכיב גנטי ברור, והיא משפיעה יותר על חולים שיש להם קרוב משפחה מדרגה ראשונה הסובל מהמחלה.

גורמים נוספים הם גורמי לחץ אישיים וסביבתיים המשפיעים על התפרצות ההתקפים. רוב החולים מדווחים על היסטוריה של אובדן וטראומה בשלבים שונים בילדותם, הגורמים לזירוז הופעת ההפרעה. גורמים ביולוגיים שונים משפיעים אף הם, וכוללים הפרעות שינה, שינויים הורמונאליים ושינויים באיזון חומרים כימיים שונים.

תסמיני מאניה דיפרסיה

חולים במחלה זו חווים את חייהם בתנודות קיצוניות בין מצבים רגשיים. הם עוברים בין עצב תהומי לשמחה מתפרצת באופן בלתי נשלט המקשה עליהם לנהל אורח חיים יציב ושגרתי המשפיע עליהם כמו גם על סביבתם. התקפי מאניה עלולים לגרום למשברים משפחתיים ולפגוע בחולה עצמו.

במהלך ההתקף, אדם עלול לנהוג בתוקפנות, אימפולסיביות, לקיים מגעים מיניים חסרי אחריות או לבזבז כספים בצורה פרועה. בהתקפי דיכאון החולה עשוי לוות תקופות ארוכות בהן הוא אינו מסוגל לעבוד או לתפקד. במקרים מסוימים החולים עשויים לעבור ברציפות מהתקפי המאניה להתקפי הדיכאון ללא הפוגה, במחזוריות מהירה ועלולים אף לעבור בין המצבים הקיצוניים במהלך יממה אחת.

כיצד תסייע המריחואנה הרפואית למחלה?

מריחואנה רפואית פועלת על המערכת האנדוקנבינואידית, רגולטור ההומיאוסטטי הקיים בכל בני האדם. מחקרים מצביעים על כך שקנבינואידים מסוימים שנמצאים במריחואנה, כלומר, THC ו-CBDI, הם בעלי תכונות משמעותיות לייצוב מצב רוח שמועילות לחולים עם הפרעת מאניה דיפרסיה.

מחקרים הראו כי THC, במצבים מסוימים, פועל כנוגד חרדה, בעל השפעות היפנוטיות ונוגד דיכאון, וכתוצאה מכך נגרם השיפור במצב הרוח ורווחה כללית בחיים, כולל בקרב חולים הסובלים מכאב, טרשת או סרטן. CBD מאזן את ההשפעה הפסיכואקטיבית המיוצרת באמצעות מינונים גבוהים של THC ופועל נגד חרדה, מאפיינים היפנוטיים, ונגד פרכוסים.

כשמדענים זיהו את הקשר בין שימוש במריחואנה לבין שיפורים קוגנטיביים בקרב חולים עם סכיזופרניה, נבדק הקשר בין השפעת החומר גם לחולים עם מאניה דיפרסיה ולמרות שבאופן פרדוכסלי, במקרים רבים השימוש בסמים הוא שגורם להתפרצות ההתקפים, אם חולה צורך את המריחואנה במתינות ותחת פיקוח הדוק של רופא, הוא משפר את מצבו באופן ניכר ללא תופעות לוואי וסיכונים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן