מהן תרופות על בסיס מריחואנה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תרופות על בסיס מריחואנה

תרופות על בסיס מריחואנהמריחואנה, במרבית מדינות העולם נחשבת לסם שהשימוש בו ומכירתו הינם בלתי חוקיים. יחד עם זאת, הגילויים שביכולתו של הסם להביא מזור והקלה לאנשים רבים שחולים במחלות קשות או שסובלים מכאבים חזקים, הביאה לשינוי הדרגתי.

בישראל, כמו גם בחלק ממדינות אירופה, קיימת אפשרות לעשות שימוש חוקי בסם לאנשים שמצבם הרפואי מצדיק זאת, ואשר תרופות מרשם רגילות אינן מסוגלות להביא לשיפור רצוי במצבם.

בישראל, חלק מהחולים מגדלים (באופן חוקי) את הסם לשימוש עצמי בעוד שאחרים, שמצבם אינו מאפשר זאת או שהם אינם מעוניינים בכך, יכולים לרכוש את הסם או מוצריו לשימוש עצמי.

לא מעט אנשים סבורים שהשימוש הזה בסם עשוי להזיק, משום שאין בקרה מספקת על החומרים הפעילים שבו. מסיבה זו, וגם מתוך רצון להסדיר את נושא הצריכה והשימוש, ישנן ציפיות להפקת תרופות על בסיס מריחואנה.

למרות שלא ניתן עדיין לראות התקדמות גדולה בתחום זה, בהחלט ישנם ניצנים לכך, מעבר לים.

התקדמות בקנדה

בקנדה, בדומה לישראל, ישנן מספר חברות שעוסקות בגידול של צמח המריחואנה במיוחד למטרות רפואיות. עד לעת האחרונה, חולים שהיו מעוניינים בכך ושקיבלו אישור מתאים, יכלו לגדל בעצמם את הסם לשימוש עצמאי אולם דבר זה השתנה וכיום הדבר אסור.

מטרת הרשויות היא לחזק את הפיקוח על מפיקי הסם ועל המשתמשים בו, לטובת הציבור. רשויות השלטון הקנדי לא הסתפקו בצעדים אלה והפכו למובילים בעולם בתחום הפקת התרופות המיוצרות על בסיס מריחואנה.

אמנם עדיין אין מדובר על ייצור בפועל, אולם כמה חברות תרופות כבר קיבלו אישור מהממשלה לייצר תרופות כאלו בדיוק.

התקדמות גם בישראל

בישראל אמנם לא ניתן להשיג תרופות מרשם על בסיס מריחואנה, אבל אין זאת אומרת שאנו מפגרים הרחק מאחור ביחס לעולם. למעשה, בתחום המריחואנה הרפואית ישראל עשתה בשנים האחרונות קפיצה גדולה. למרות שיש הטוענים שמספר האישורים המונפקים לחולים לצורך שימוש בסם למטרות רפואיות איננו מספק, הנתונים מראים שאחוז החולים שנעזרים בסם גבוה, יחסית.

הקפיצה הגדולה נרשמה בתחום המודעות, כאשר יותר ויותר רופאים מקבלים את העובדה שמריחואנה יכולה להועיל לחולה, וההסתייגויות מטיפול כזה הולכות ופוחתות.

חומרים פעילים משופרים

בישראל ישנם כמה יצרנים גדולים של מריחואנה רפואית. היצרנים הללו אחראים על גידול והספקת הצמח לחולים, כאשר הוא מגיע לצרכן בצורות שונות. ישנה אפשרות לרכוש את החומר בסיגריות לעישון, כתבלינים לתוספת למוצרי מזון שונים וכן בתוך מוצרי מזון וממתקים.

יש לציין שהחברות שפועלות בתחום רואות את עצמן כהרבה יותר ממשווקות בלבד. הן פועלות להגברת המודעות למריחואנה רפואית, סיוע לחולים, ובפעילות ציבורית לתיקון התדמית השלילית.

לא זו בלבד, אלא שהחברות עוסקות בשיפור מתמיד ואפילו ביצירת זנים חדשים של הצמח הייחודי. המטרה שביצירת מגוון רחב של זנים כפולה: מצד אחד הזנים החדשים אמורים להפחית את ההשפעות השליליות של השימוש בסם על המשתמש. המטרה השנייה היא ליצור זנים שונים שיטפלו ביעילות בסוגים שונים של כאבים, תופעות פיסיולוגיות ומחלות שונות.

מבט לעתיד

כפי שראינו, הסימנים הראשונים מראים על פתיחות רבה יותר בקרב הממסד הרפואי לשימוש במריחואנה רפואית. במקומות מסוימים בעולם מתחילה התקדמות של ממש בהפיכת המריחואנה לתרופה של ממש, בדומה לתרופות אחרות, שגרתיות.

זוהי, ללא ספק, הכרה נוספת בכוח הרפואי של הסם שנחשב עדיין לבלתי חוקי. בישראל, שבה ההתקדמות בייצור ושיווק מריחואנה למטרות רפואיות נעשתה בצעדי ענק, פיתוח זנים חדשים של הצמח מאפשר שימוש יעיל יותר והפקת תועלת רפואית רבה יותר.

על רקע זה, לא מופרח יהיה להניח שבתוך כמה שנים תרופות על בסיס מריחואנה ימצאו בבתי המרקחת ברחבי הארץ, חלקם מתוצרת מקומית.

אולי יעניין אותך גם:

גידול קנאביס רפואי: לכם יש אישור לגדל? לנו יש מדריך גידול קנאביס רפואי עבורכם!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן