זני מריחואנה רפואית כחול-לבן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זני מריחואנה כחול לבן

זני מריחואנה כחול לבןבשנים האחרונות מתנהל ויכוח נוקב בישראל לגבי האפשרות להתיר שימוש חוקי בסוגים שונים של סמים, שנחשבים כיום לבלתי חוקיים.

בין השאר, מועלות טענות אודות סגולותיהם הרפואיות של סמים שונים כגון מריחואנה, סגולות שיכולות להקל מאוד על חולים בקנה מידה גדול.

למרות שניתן כבר כיום לקבל אישור מיוחד לשימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, אין ספק שמדובר עדיין בתופעה שולית, שכרוכה בבירוקרטיה רבה ויש אומרים גם בשיקולים זרים.

על רקע מצב דברים זה, די מפתיע לגלות שבין החברות הישראליות שעוסקות בגידול מריחואנה לצרכים רפואיים יש חברות שעוסקות בפיתוח זנים חדשים, בעלי סגולות מיוחדות.

סגולות עתיקות יומין

השימוש במריחואנה לצרכים שונים, רפואיים, דתיים ונפשיים, מקובל עוד מתקופות קדומות ביותר. היכולת של חלקי הצמח השונים להשפיע על מצב התודעה, לשפר מצב רוח, להרחיק כאב ולסייע בריפוי מחלות שונות, הייתה ידועה ברחבי העולם העתיק.

השימוש בצמח היה מקובל באמצעות עישון, לעיסה ואפילו כמרקחת הניתנת לשתייה. למעשה, אפילו בעת החדשה, במדינות רבות באירופה, נחשבה המריחואנה לבעלת השפעות מיטיבות ולא הייתה כל מניעה חוקית לעשות בה שימוש, למכור אותה או לצרוך אותה.

רק כאשר השימוש בסם הפך לנפוץ מדי, מה שיצר בעיות חברתיות, החלו מדינות שונות להגביל את הצריכה עד שהסם הגיע למעמדו כיום.

תועלות בלי התעלמות

על אף התנגדות רבה של חלק מהממסד הרפואי, מחברי הכנסת ואנשי זרועות אכיפת החוק בישראל, מעמדה של המריחואנה החוקית בארץ הולך ועולה.

הניסיון להתעלם מהתועלות הרפואיות, שחלקן מגובה במחקרים מדעיים, לא צלח. הדבר איננו מפליא כאשר סוקרים את השיפור במצבם של חולים שונים שזכו להיתר חוקי להשתמש במריחואנה (וזאת באמצעות צריכה בעישון, במזון, כתבלינים ואף כממתקים).

לצד התועלת בהפחתת כאב, המריחואנה ידועה גם כמסייעת להילחם במקרים של אובדן תיאבון חריף, במצבי דיכאון, בדלקות ובמגוון רחב של מחלות ניווניות קשות ובמקרים של תופעות לוואי חריפות שנובעות מטיפולים עוצמתיים (בסרטן, למשל).

גאווה ישראלית

כמה וכמה חברות ישראליות עוסקות כיום בייצור חוקי של זני מריחואנה שונים, למטרות רפואיות. הזנים, שמקבלים שמות ישראליים למהדרין, נועדו לטפל בצורה טובה יותר במצבים רפואיים שונים.

כך, זנים מסוימים מפותחים תוך שימת דגש על שיפור יכולותיהם להתמודד עם כאבים קשים, בעיות בהירדמות ותופעות פסיכיאטריות שונות שנובעות ממצבי דחק ולחץ חריפים (כגון פוסט טראומה, למשל).

באותה עת, זנים אחרים אמורים לשפר את יכולתו של הצמח להחזיר את "טעם החיים" לחולה. דבר זה נדרש במקרים של תשישות חריפה, חוסר תיאבון חמור וכיוצא באלה. על אותו עיקרון, השאיפה היא לפתח זנים נוספים שיתפקדו ביעילות ובצורה ממוקדת במלחמה במחלות שונות ובכאבים שמקורם שונה.

לכל אחד שם

מהחברות העוסקות בפיתוח, ייצור ושיווק הזנים השונים של מריחואנה רפואית נמסר שמרבית השמות שנבחרים עבור הסוגים השונים – מקורם באנשים אמיתיים.

במקרים רבים מדובר על אנשים שהיו פעילים מאוד בתחום הקידום של מריחואנה רפואית, מהם גם חולים שהלכו לעולמם. מדובר, ללא ספק, בדרך נאותה להוקיר תודה לאנשים שבזכותם רבים כל כך זוכים כיום להקלה ולאיכות חיים משופרת, בזכותם ובזכות אותו סם שנחשב פעם למוקצה מחמת מיאוס.

יש מקום לשיפור

למרות שהאפשרות לקבל אישור לשימוש במריחואנה רפואית בישראל זמינה יותר מאשר בעבר, המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם. נתונים שנאספו על ידי אמצעי תקשורת שונים מראים שחלק גדול מהגידולים שנועדו להגיע לחולים עושים את דרכם לגורמים עבריינים. הדבר נובע מאי סדר, מחוסר פיקוח ומאי אכיפה מספקת. התקווה היא שכאשר ישראל הופכת לגורם משמעותי בייצור זנים איכותיים של מריחואנה רפואית, יותר חולים יוכלו לקבל נגישות לתרופה טבעית זאת, והכמות שתגיע לאנשים בלתי מורשים תשאף לאפס.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן