ילדים החולים באפילפסיה יוכלו להשתמש בקנאביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנאביס רפואי לחולי אפילפסיהבמרץ 2014 הורה משרד הבריאות, בהחלטה תקדימית, שילדים הסובלים ממקרים מורכבים ביותר של אפילפסיה, יוכלו לקבל טיפול של קנאביס רפואי להקלת תסמיני הכאב. אך המבוגרים הסובלים ממחלה זו, שיבקשו טיפול קנאביס, עדיין יזדקקו לאישור מיוחד של ועדת חריגים.

עם פרסום ההחלטה, נבחנו מחדש פניותיהם של הורי ילדים עם אפילפסיה, והתרופה ניתנה לילדים שמקריהם ענו על הקריטריונים. החלטה זו התקבלה בעקבות מאבק ממושך אותו ניהלו הורי הילדים החולים, לאחר שהטיפולים האחרים כשלו בשיפור התסמינים.

נוזל מריחואנה רפואית לאפילפסיה

מחקר חדש מראה שמריחואנה רפואית מסייעת לילדים הסובלים מאפילפסיה חמורה, שאינה מגיבה לטיפולים אחרים. המחקר עקב אחר 213 ילדים ומבוגרים עם 12 סוגים שונים של אפילפסיה חמורה, שגרמה למוגבלות שכלית ופרכוסים.

הם קיבלו את הצורה הנוזלית של מריחואנה רפואית, שנקראת קנבידיול, אחת ליום למשך שלושה חודשים. מבין המשתתפים, 137 חוו ירידה בהתקפים בשיעור ממוצע של 54%. 23 מהמשתתפים חוו ירידה של 53% במספר התקפי העוויתות, ו-11 משתתפים חוו ירידה של 55% בתסמיני התקפים שגרמו לאובדן פתאומי של טווח תנועת שרירים.

השפעת הקנאביס הרפואי על אפילפסיה

מספר סקירות מדעיות וניתוחי מחקרים קודמים שפורסמו אודות קנאביס והשפעתו על אפילפסיה הגיעו למסקנה לפיה הקנבינואידים הקיימים בקנאביס הרפואי נחשבים לטיפול נסבל ומבטיח שהוכח ביכולתו להפחית או אף לחסל התקפים.

יכולת התרופה קנבידיול להפחית או למנוע התקפים נובעת מהשפעותיה על המערכת האנדוקנבינואידית. המרכיב CBD המפעיל את הקנבינואידים, מכווץ עצבים ומייצר הפחתה כוללת ברגישות עצבית.

השפעת קנאביס רפואי על ילדים עם אפילפסיה

הורי הילדים שהשתתפו במחקר מדווחים שמעבר להפחתה במספר ההתקפים, השפיעה התרופה לטובה על תחומים נוספים כגון ריכוז, ערנות מוגברת, מצב רוח טוב יותר ושינה משופרת. בנוסף, הצליחו הילדים להיגמל מהתרופות הנוספות אותן הם נוטלים לטיפול במחלה.

תרופות מסורתיות המשמשות לטיפול באפילפסיה מגיעות בדרך כלל עם מספר תופעות לוואי שליליות. אך הקנבינואידים הקיימים בקנאביס הרפואי מייצרים השפעות של הפחתת פרכוסים, תוך הפחתת תופעות הלוואי של התרופות האחרות. הורי הילדים ניסו בממוצע 12 תרופות שונות נגד אפילפסיה, ובשל חוסר יעילותן, או כתוצאה מתופעות הלוואי הבלתי קבילות, הם מדווחים על שיפורים משמעותיים עם הקנאביס הרפואי.

טיפול מבוקר

עם פרסום ההחלטה, התחילו בתי חולים בארץ להעניק מינון נמוך של נוזל המריחואנה לילדים אפילפטיים שנמצאו זכאים, תוך מעקב אחר ההשפעה. במידת הצורך, ובצורה הדרגתית, ניתן להגביר את המינון עד הגעה למינון מקסימאלי שנקבע מראש. הנוזל נטול מרכיבי ההתמכרות שנמצאים במריחואנה ולכן נחשב כבטוח לטיפול בילדים.

ההפחתה המשמעותית במקרי ההתקפים של הילדים מעידה על הישג רפואי ממשי, שכן רבע מהולים באפילפסיה אינם משפרים את מצבם עם הטיפולים הרגילים, ואם הם אינם מגיבים לשלוש תרופות מתוך התרופות הקיימות, קיימים סיכויים נמוכים ביותר שהם יגיבו לתרופות אחרות.

האישור להענקת מריחואנה רפואית לילדים הוביל להשגת תוצאות משמעותיות שהתבטאו בירידה של 80% במקרי ההתקפים, שיפור איכות החיים, ומניעת הסיכון לפגיעה שכלית מתקדמת או מוות בשינה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן