אישור לקנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אישור לקנביס רפואי

אישור לקנביס רפואיאנשים רבים מתמודדים עם מחלות קשות כרוניות ואף סופניות, כגון אלצהיימר, סרטן, טרשת נפוצה ואיידס. מחלות אלה כרוכות בכאבים רבים ובסבל רב. במקרים רבים קצרה ידה של הרפואה המודרנית, ולמרות שחולים אלה התנסו בסוגי טיפולים ותרופות שונים, לא נמצאה התרופה שתקל את סבלם.

במצבים אלה, לאחר שנוסו כל האלטרנטיבות הרפואיות, ובמצבים בהם המחלה והסימפטומים שלה פוגעים באיכות חייו של החולה וביכולתו לנהל חיים תקינים ורגילים, ניתן להגיש בקשה לקבלת אישור למריחואנה רפואית.

מהי מריחואנה רפואית?

מריחואנה הינה סם המופק מצמח הקנביס. לסם זה סגולות שונות. ביניהן: הצמח נמצא כמרגיע, מנטרל תופעות שונות כגון בחילה, משפר את ההרגשה הכללית, מגביר ערנות ומשכך כאבים. באופן רגיל סם המריחואנה נכלל ברשימת הסמים המסוכנים האסורים על פי החוק.

אולם, על מנת להקל את סבלם של החולים, ניתנים במצבים מסוימים אישורים מטעם משרד הבריאות להשתמש בסם לשיכוך כאבים ולשיפור הרגשתם של החולים. שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים נקרא מריחואנה רפואית.

האם כל אחד יכול לקבל אישור לשימוש במריחואנה רפואית?

לא. רק חולה שהרופא המטפל בו מעיד כי נוסו כל דרכי הטיפול הרפואי המקובלות בטיפול בחולה אך ללא תוצאות, ואשר הרופא המטפל ממליץ על טיפול במריחואנה לשיפור הרגשתו של החולה, יכול להגיש בקשה לקבלת אישור לשימוש רפואי במריחואנה.

מהי הפרוצדורה לקבלת אישור לשימוש רפואי במריחואנה?

הבקשה לקבלת אישור לשימוש במריחואנה רפואית צריכה להיות מוגשת על ידי רופא מומחה, המומחה במחלה הספציפית ממנה סובל החולה. הבקשה אינה יכולה להיות מוגשת על ידי רופא כללי, רופא משפחה או רופא בעל התמחות שאינה קשורה למחלתו של החולה. עם זאת, הרופא מגיש הבקשה צריך להיות כזה אשר מכיר היטב את החולה ואת ההיסטוריה הטיפולית שלו. הבקשה לא יכולה להיות מוגשת על סמך מפגש אחד של הרופא עם החולה.

בבקשה צריך הרופא לפרט את ההיסטוריה הרפואית והטיפולית של החולה. אילו טיפולים רפואיים ניתנו ומוצו ומה מצב החולה לאחר טיפולים אלה. כמו כן על הרופא המומחה לנמק מדוע טיפול במריחואנה רפואית נחוץ לחולה וכיצד הוא ישפר את מצבו.

באם מדובר במחלה שחולים בה כבר קיבלו אישור לשימוש במריחואנה רפואית, ניתן להסתפק בבקשה זו. אולם, במקרים בהם מדובר במחלה חדשה אשר עד כה החולים בה לא טופלו במריחואנה רפואית, על הרופא מגיש הבקשה לצרף לבקשתו מחקרים מדעיים המוכיחים כי טיפול במריחואנה רפואית מסייע ומיטיב עם חולים במחלה הספציפית הזו.

את הבקשה יש להגיש למשרד הבריאות. משרד הבריאות מפנה את הבקשה לאחד מ–6 הרופאים היחידים בארץ המורשים לאשר שימוש במריחואנה רפואית. (מצב זה טוב בהרבה מבעבר. עד לפני כמה שנים היה רק רופא אחד שהוסמך לתת אישור לשימוש במריחואנה רפואית, ותורי ההמתנה היו ארוכים וגרמו סבל רב לחולים).

עם קבלת האישור ממשרד הבריאות ניתן להתחיל ולהשתמש במריחואנה רפואית.

כיצד משיגים את המריחואנה הרפואית?

מריחואנה רפואית איננה נמכרת בבתי מרקחת. היא נמכרת על ידי מגדלים אשר קיבלו אישור ורישיון מטעם משרד הבריאות ומטעם המשטרה לעסוק בגידול ושיווק מריחואנה. ישנם אתרי אינטרנט המתמחים בנושא המריחואנה הרפואית ובהם יש פרסומים של ספקי המריחואנה הרפואית המורשים.

אספקת המריחואנה ניתנת או בנקודות חלוקה, כגון בית חולים אברבנאל בבת ים, בימים ובשעות מסוימים, או על ידי שירות שליחים עד הבית.

רכישת המריחואנה כרוכה בתשלום של כ-360 ₪ לחודש.

לצורך הגשת הבקשה לאישור יש למלא את הטופס המיועד באתר משרד הבריאות – למעבר לטופס לחצו כאן

ראו גם:

שר הבריאות מעלה מחירי הקנאביס הרפואי במטרה להקטין את הסיכון להתמכרות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן