מריחואנה רפואית בעולם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מריחואנה רפואית בעולם

מריחואנה רפואית בעולםבשנת 2010 הותר בחוק במדינת ישראל השימוש בקנביס (מריחואנה) לצרכים רפואיים, עבור חולים קשים אשר לא נמצאה תרופה קונבנציונאלית אשר היטיבה עם מצבם.

בכך הצטרפה מדינת ישראל למדינות רבות בעולם המערבי אשר התירו את השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים בחוק.

מריחואנה רפואית בארצות הברית

המשטר בארצות הברית מחולק למשטר פדראלי (כלל ארה"ב) ומשטר פנימי של המדינות עצמן. על פי החוק הפדראלי האמריקאי השימוש במריחואנה אסור באופן גורף. אולם, כ-19 מדינות בארה"ב (מתוך 52 מדינות) מתירות את השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים.

ראוי לציין כי מבחינה היסטורית עד שנת 1937 היה השימוש בקנאביס חוקי לחלוטין בארה"ב, ונעשה בו שימוש גם לצרכים רפואיים להקלת סבלם של חולים אשר הרפואה הקונבנציונאלית לא הצליחה לסייע להם. אולם משנת 1937 ואילך נאסר השימוש בחומר בארה"ב באופן גורף.

מבחינת תנאי השימוש בקנביס לצרכים רפואיים הם שונים ממדינה למדינה בארה"ב, כל אחת בהתאם לחוקיה והגבלותיה. אך המציאות שבה החוק הפדראלי אוסר את השימוש בעוד חוק המדינה מתיר אותו, גורם לא אחת למצבים לא נעימים אליהם נקלעים החולים שקיבלו אישור לכך.

קנביס רפואי בקנדה

קנדה היא אחת המדינות המתקדמות מבחינת האישור לשימוש בקנביס רפואי בחקיקה.

כל רופא רשאי לרשום מרשם לקנאביס רפואי בתנאים הבאים: עבור חולים סופניים, חולי איידס וחולי סרטן, חולים הסובלים מכאב כרוני, אפילפסיה, עייפות כרונית, אובדן תאבון וירידה במשקל ועוד.

הקנביס המותר לשימוש הינו בעיקר קנאביס סינתטי, אך גם קנביס בצורתו הטבעית.

מריחואנה רפואית בהולנד

החקיקה בנושא של מריחואנה רפואית בהולנד מתקדמת ומסודרת. ישנו גוף ממשלתי מיוחד העוסק במתן הרשיונות והפיקוח הן למגדלים והן למשתמשים. גוף זה נתון לפיקוח של משרד הבריאות ההולנדי.

מריחואנה רפואית בגרמניה

השימוש במריחואנה רפואית בחוק בגרמניה הותר בשנת 2010 . האישורים ניתנים במשורה, למספר מצומצם מאד של חולים. המריחואנה מיובאת מהולנד, מן הגוף האחראי על הטיפול בנושא שם. מכיוון שהחומר מיובא ואינו מיוצר בגרמניה, עלותו גבוהה מאד.

מריחואנה רפואית באוסטריה

השימוש במריחואנה רפואית אושר בחוק האוסטרי בשנת 2008 . השימוש מותר למטרות מחקר ולשימוש רפואי – טיפולי. קיימים פיקוח, מעקב ובקרה של רשות המזון האוסטרית על גידול המריחואנה ואיכותה.

קנביס רפואי בפינלנד

החוק בפינלנד מאפשר רק לאנשים בודדים (כ-12 במספר) להשתמש במריחואנה לצרכים רפואיים. החולים שקיבלו אישור רשאים לקנות את החומר רק בחנות אחת במדינה כולה המחזיקה באישור לכך.

קנביס רפואי בישראל לעומת מדינות אחרות

ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות למתן אישור למריחואנה רפואית. סקר שנערך לאחרונה גילה כי בישראל ניתן מספר האישורים הגבוה ביותר בעולם לשימוש במריחואנה רפואית ביחס לכלל האוכלוסייה.

עם זאת, הבעיה המרכזית בישראל היא כי הפיקוח על גידול הקנביס ואספקתו לחולים לוקה בחסר ואפילו רשלני.

בעוד שבמדינות אחרות (כמו אוסטריה והולנד) ישנו פיקוח של הרשויות על איכות הצמחים המסופקים ללקוחות, בישראל אין פיקוח שכזה. כך קורה שספקים מסוימים מספקים ללקוחות צמח באיכות ירודה, ישן ויבש אשר רמת ה-THC שבו ירודה, וכך גם השפעתו פחותה. כמו כן נמצאו ספקים אשר סיפקו ללקוחות קנביס עם עובש, או קנביס שגודל באמצעות חומרים כימיים שונים – כל אלו מהווים עילה להחלפת ספק, תהליך לא פשוט.

גם הפיקוח על אופן חלוקת החומר ללקוחות אינו טוב, וישנן חברות המספקות את החומר בתנאים שאינם דיסקרטיים או שאינם מכבדים את הלקוחות שהינם אנשים חולים.

החוק לקנאביס רפואי בישראל מתקדם ביחס לארצות רבות בעולם המערבי, אולם יש מקום לשיפור בתחום הפיקוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן