מחלות שעדיין לא אושרו לטיפול בקנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות שעדיין לא אושרו לטיפול בקנביס

מחלות שעדיין לא אושרו לטיפול בקנביסהשימוש בקנביס רפואי הופך לנפוץ בשנים האחרונות, ומחקרים שונים תומכים בכך שלשימוש בקנביס רפואי תוצאות טובות מאוד במחלות שונות. החומר הפעיל הנמצא במריחואנה, ה-THC  גורם למספר השפעות רפואיות על הגוף:

  • נוגד כאב – במחלות כרוניות רבות בהן מעורב כאב, שימוש במריחואנה רפואית מסייעת להקלה על הכאב. במידה ושימוש בתרופות לא משיג אפקט מספק, ניתן להשתמש במריחואנה רפואית אשר בשימוש נכון בדרך כלל מספקת הקלה משמעותית על הכאבים ומאפשרת לחזור לקיים אורח חיים תקין.
  • הקלה על בחילות – לשימוש במריחואנה אפקט המקל באופן משמעותי על בחילות, ולכן שימוש בקנביס רפואי מתאים מאוד לחולים המטופלים בכימותרפיה.
  • הגדלת התיאבון – אצל חולים אשר צריכים לעלות במשקל, כמו חולי אנורקסיה שימוש בקנביס עוזר מאוד לשיפור התאבון.
  • הורדת סטרס – שימוש במריחואנה גורם להרגעה, ומכיוון שסימני מחלות כרוניות רבות הופכים לקשים יותר בעקבות סטרס, שימוש בקנביס רפואי יכול לסייע להפחית את סימני המחלות.
  • שיפור המצב במחלות שונות – בעקבות מחקרים אשר בוצעו בנושא, כיום ידוע שקנביס רפואי מביא לשיפור במחלות רבות כמו אסתמה, יתר לחץ דם, גלאוקומה, מחלות נוירולוגיות, מחלות עור וכו', ובמידה והטיפול המקובל לא יעיל ניתן לעתים להשיג אפקט מיטיב על ידי שימוש בקנביס.

שימוש בקנביס רפואי מאושר לחולים במחלות אשר הוכח בהן באופן מחקרי שהקנביס יכול לספק שיפור לאיכות החיים ולמהלך המחלה. וכך, מחלות כמו סרטן, גלאוקומה, יתר לחץ דם, אלצהיימר ופרקינסון ומחלות נוספות מאושרות לטיפול בקנביס רפואית. בנוסף למחלות שאושרו, קיימת רשימה ארוכה של מחלות אשר ממתינות לאישור לטיפול בקנביס רפואי.

מחלות אלה עדיין לא אושרו מכיוון שעדיין ממתינים למחקרים מתאימים אשר יספקו את ההוכחה שהקנביס הוא אכן בעל אפקט במחלות אלה. בגלל התדמית השלילית של הקנביס והשימוש בו, ותופעות הלוואי השונות העלולות להיווצר כתוצאה מהשימוש בו, לא ממהרים לאשר את הקנביס הרפואי לפני שהוכח בצורה מובהקת שהשימוש בו יעיל עבור החולים במחלות המדוברות.

על מנת לאשר את השימוש בקנביס, מכוני מחקר רבים מבצעים מחקרים שונים בבעלי חיים ובבני אדם, במטרה להראות שהשימוש בקנביס אכן יעיל ושניתן להשיג באמצעותו שימוש במצב. בזכות מחקרים כאלה, ייתכן מאוד שבשנים הקרובות הקנביס הרפואי יאושר לעוד מחלות רבות, ובכך חולים רבים ייהנו משיפור משמעותי באיכות חייהם.

לאילו מחלות ידוע שמריחואנה מסייעת וטרם אושרו לשימוש בארץ?

קיימת רשימה ארוכה של מחלות אשר נמצאות במחקר לגבי השפעת הקנביס הרפואי עליהן, אך עדיין לא אושרו בארץ:

  • מחלות נוירולוגיות – בעוד קנביס רפואי מאושר לשימוש במחלות נוירולוגיות שונות כמו אלצהיימר, טרשת נפוצה, טורט ופרקינסון, קיימות מחלות נוספות בהן אין עדיין אישור לשימוש בקנביס רפואי. בין המחלות ניתן למצוא את מחלת הנטינגטון, אפילפסיה ומחלות נוספות של מערכת העצבים.
  • מחלות דלקתיות – דלקת מובילה לכאב, ומחלות דלקתיות רבות הן מחלות שגורמות לכאב רב שלעתים הופך לבלתי נסבל ומקשה מאוד על קיום אורח חיים תקין. מבין המחלות הדלקתיות, כיום קיים אישור למחלות דלקתיות של מערכת העיכול (כמו קרוהן וקוליטיס כיבית), אך אין עדיין אישור למחלות כמו דלקת מפרקים שגרונית ומחלות דלקתיות אחרות.
  • מצבים נוירו-פסיכיאטרים – קיימות מספר מחלות אשר מאושר להן שימוש במריחואנה רפואית, כמו הפרעת דחק פוסט טראומטית אך עדיין נשארו מספר מחלות נוסף, כמו הפרעה דו קוטבית או הפרעת קשב וריכוז אשר עדיין לא אושרו.
  • מחלות נוספות הגורמות לכאב – בעוד קיים אישור לטפל במריחואנה רפואית בכאב הכרוני המופיע במחלות שונות, עדיין לא קיים אישור לטפל בחלק גדול מהמחלות עצמן, כמו לדוגמא מחלות של שחיקה וניוון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן