קנאביס רפואי לסובלים מבעיות בבלוטת התריס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קנאביס רפואי לסובלים מבעיות בבלוטת התריסבלוטת התריס הינה בלוטה קטנה הממוקמת בחלק הקדמי של הצוואר ויש לה תפקיד חשוב באיזון של הגוף. הבלוטה מייצרת הורמונים שונים אשר אחראיים על חילוף החומרים שלנו ועל האנרגיה שלנו.

כאשר קיים חוסר איזון בבלוטת התריס, כמו יתר פעילות של ייצור הורמונים או תת פעילות בייצור ההורמונים, אנחנו עלולים לחוש עייפות, חוסר באנרגיה, התכווצויות שרירים, קור, נפיחות בגפיים ועוד שלל תסמינים. מחקרים אחרונים בתחום תפקודה של בלוטת התריס מצביעים על קשר בין השימוש בקנאביס רפואי לסובלים מבעיות מבלוטת התריס.

חשיבות התפקוד של בלוטת התריס

על אף גודלה הקטן של בלוטת התריס, יש לה תפקיד חשוב ביותר באיזון של הגוף באמצעות קצב חילוף החומרים. תת פעילות של בלוטת התריס או יתר פעילות של בלוטת התריס עלולים לגרום לשלל תופעות ותסמינים שונים, המשבשים את שגרת החיים, ובשלבים מאוחרים יותר, יוצרים פגיעה בגוף. באמצעות בדיקת דם ניתן לבדוק את פעילותה של בלוטת התריס, ובכל מקרה בו קיים חשש לבעיית איזון, יתר פעילות או תת פעילות, יש צורך לבצע את הבדיקה.

סימנים ותסמינים ליתר פעילות או תת פעילות של בלוטת התריס

ישנם מספר סימנים ותסמינים המצביעים על יתר פעילות או תת פעילות של בלוטת התריס, ביניהם: ישנוניות, עייפות, רגישות לקור, עלייה או ירידה במשקל, עצירות, התכווצויות בשירים, חוסר ריכוז, נפיחות בגפיים, דיכאון, כאבי עיניים, עור יבש, שיער יבש ועוד.

כאשר לא מטפלים בבלוטת התריס, עלולים התסמינים להחריף עד לכדי ירידה בקצב הלב, אי ספיקת לב ואפילו תרדמת. לכן, ישנה חשיבות רבה לאיזון הפעילות של בלוטת התריס.

התמודדות עם חוסר איזון בבלוטת התריס

הרפואה היום מציעה מספר אפשרויות על מנת להביא את בלוטת התריס למצב מאוזן, כאשר הטיפול העיקרי הינו באמצעות תרופות. התרופות השכיחות לאיזון בלוטת התריס, עשויות לגרום לתופעות לוואי שונות, ביניהן: עייפות, עצבנות, שינויים במצבי הרוח, סבילות לחום, קוצר נשימה ואפילו קשיים בשינה.

ישנם מקרים מסוימים בהם לא ניתן לטפל בבלוטת התריס באמצעות תרופות, הדבר נכון לגבי אנשים הסובלים מבעיות לב, סוכרת, אנמיה ועוד. במקרים אלו, יש צורך בהתאמה של טיפול פרטני, הכולל לרוב גם שינויים תזונתיים או התאמה של תרופות אחרות.

השימוש בקאנביס רפואי לאיזון בלוטת התריס

מריחואנה הינה אחד מצמחי המרפא הוותיקים ביותר, ובמשך אלפי שנים היא סייע להתמודד עם קשת רחבה של מחלות שונות, בעיקר בהקשרים של כאבים כרוניים, חוסר תיאבון, בחילות ודלקות. נראה כי השימוש בקאנביס רפואי לצורך איזון פעילות בלוטת התריס קשור ליכולת של החומר THC הנמצא במריחואנה להפחית את התגובה הדלקתית הקיימת כאשר בלוטת התריס אינה מאוזנת.

ישנם סוגים שונים של מריחואנה המאפשרים לאזן את מערך חילוף החומרים בגוף, ובכך להשפיע על הפעילות של בלוטת התריס. יש לציין, כי ישנם מקרים בהם קאנביס רפואי לא יספק את התוצאה הרצויה בעבור אנשים מסוימים, אך נראה כי הוא בהחלט מאפשר התמודדות נוחה יותר עם תופעות הלוואי הקיימות ביתר או בחוסר פעילות של בלוטת התריס.

צמח הקנאביס מאפשר לנו להתמודד עם מגוון רחב של מחלות ותופעות רפואיות, ונראה כי גם לצורך איזון של בלוטת התריס ניתן להפיק יתרונות שונים באמצעות הקאנביס. יחד עם זאת, חשוב מאוד לוודא עם רופא את ההשלכות הקיימות בקאנביס לגבי התמודדות עם בלוטת התריס, בין אם בתת פעילות ובין אם ביתר פעילות, ובעיקר במקרים בהם השימוש התרופתי אינו מתאים או עשוי לפגוע בגוף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן