טיפול במחלות עור באמצעות קנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות עור

מחלות עורהעור נחשב לאיבר הגדול ביותר בגוף, ודלקת בעור אינה דבר נדיר. ברוב המקרים, הדלקת בעור מתבטאת על ידי אדמומיות, נפיחות ותחושת גרד וקל מאוד לאבחן אותה. קיימים מספר סוגים של דלקת בעור:

  • דלקת על רקע חומרים מגרים – הגורם החשוב והנפוץ ביותר לדלקת בעור היא אלרגיה לחומרים מגרים. כיום ידוע על מספר רב של חומרים העלולים ליצור גירוי בעור, כמו לדוגמא סוגים שונים של סבון, מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי וכו'. לאחר שחומרים אלה באים במגע עם העור עלולה להופיע אלרגיה ודלקת בעור.
  • אטופיק דרמטיטיס – מחלת עור נפוצה מאוד אשר נגרמת מפעילות יתר של מערכת החיסון, ומופיעה בעיקר בילדים הסובלים מאסתמה. במקרים אלו, הפעלה מוגזמת של מערכת החיסון גורמת לאפקט על העור ולהופעת דלקת.
  • אקזמה – מחלת עור אוטואימונית נוספת, בעלת מרכיב גנטי אשר גורמת ליובש ואדמומיות בעור.
  • דרמטיטיס סבוראית – מצב בו מופיעה פריחה אדומה-צהובה בעיקר על הקרקפת ולעתים על הפנים. המחלה מופיעה בסירוגין, ובדרך כלל קיים קשר לתקופות מסויימות במהלך השנה.

הטיפול המקובל במחלות עור אלרגיות

למרות שדלקות עור אלרגיות אינן מדבקות וכמובן שלא מסכנות חיים, הן עלולות לגרום למבוכה ואי נוחות ולכן מקובל מאוד לטפל בהן באמצעות תכשירים שונים. מכיוון שמדובר בתהליכים דלקתיים, הטיפול במחלות אלה מתבצע על ידי תכשירים אנטי דלקתיים הכוללים:

  • משחות סטרואידליות – הטיפול המקובל והנפוץ ביותר ברוב המקרים. בדרך כלל נעשה שימוש במשחות קורטיזון, אך לעתים משתמשים דווקא בסוגים אחרים של סטרואידים. לסטרואידים אפקט אנטי דלקתי חשוב ביותר, והמשחות הסטרואידליות מסייעות להפחית את התהליך הדלקתי ולהביא לשיפור מצב העור.
  • תכשירים המספקים לחות – במקרים רבים, ממליצים לאנשים הסובלים ממחלות עור על רקע אלרגי להקפיד על שמירה על לחות. יובש העור גורם במקרים רבים להגברת הכאב והתהליך הדלקתי, ולכן מומלץ להקפיד על שימוש בקרמים מתאימים.
  • תכשירים אחרים הנוגדים את מערכת החיסון – קיימים סוגים נוספים של תכשירים אשר גורמים לפגיעה במערכת החיסון ובכך מפחיתים את התהליך הדלקתי ומונעים את הופעת הסימפטומים. השימוש בתרופות אלה, הניתנות בדרך כלל באופן סיסטמי גורם לתופעות לוואי רבות וקשות ביותר, ולכן רוב הרופאים מסתפקים כיום בטיפול באמצעות תכשירים סטרואידליים מקומיים.

חשוב לזכור שלא תמיד הטיפול הניתן למחלות העור מצליח להשיג אפקט משמעותי ולגרום להפסקת הסימפטומים, ולכן המעקב בנוגע להתקדמות המחלה חשוב ביותר.

טיפול בקנביס אצל חולים במחלות עור אלרגיות

בשנים האחרונות, נושא השימוש בקנביס אצל חולים במחלות עור אלרגיות תופס תאוצה ומחקרים רבים מצליחים להראות קשר בין החומר הפעיל THC ובין הקלה על מחלת העור אצל אנשים הסובלים ממחלת עור אלרגית. באחד המחקרים החשובים אשר בוצעו בנושא על ידי פרופ' משולם מהאוניברסיטה העברית, נמצא שבגוף קיימות מערכות אנדו-קנבינואידיות, אשר על ידי הפעלת קולטנים קנבינואידים עוזרת לטיפול באלרגיה של העור.

החומרים המפעילים את הקולטנים המדוברים מופרשים מהמוח ומהמעי הדק, ובדרך זו מסייעים לאיזון מצב העור אצל חולים במחלות עור אלרגיות, וכמו כן משיגים אפקט מגן גם במחלות נוירולוגיות שונות.

הידע בנושא הקולטנים האנדו-קנבינואידים גרם לביצוע מחקרים נוספים, אשר הצליחו להראות ששימוש ב-THC בעכברים עם מחלת עור אלרגית מביא לשיפור במצב ועוזר מאוד להקלה על הסימפטומים. על פי השערות החוקרים, השימוש ב-THC  גרם לגירוי המערכת האנדו-קנבינואידית ובכך הביא לאפקט מיטיב עם חולי מחלת העור האלרגית.

מלבד המחקרים השונים אשר בוצעו בנושא, קיימים כיום דיווחים שונים מאנשים הסובלים ממחלות עור אשר חשים שיפור לאחר טיפול בקנביס, ולכן ככל הנראה לשימוש בקנביס קיים אפקט כלשהו גם על בני אדם.

אולי יעניין אותך גם:

מהו "הספר הירוק"? – הכירו את המדריך הקליני הראשון לקנאביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן