מריחואנה רפואית – טיפול במחלות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלותמריחואנה רפואית, אשר ידועה גם בשמות "קנאביס רפואי" או "גראס רפואי", היא פרחים של צמח הקנאביס.

המריחואנה נמצאה כצמח מרגיע, משפר את ההרגשה הכללית של הגוף, מפסיק תופעות לוואי קשות, משכך כאבים ומגביר עירנות. המריחואנה אסורה לשימוש בישראל על פי החוק (פרט לשימוש רפואי במקרים מסוימים) מכיוון שהיא נכללת ברשימת הסמים המסוכנים האסורים לשימוש.

אין הבדל של ממש בין מריחואנה רגילה לבין מריחואנה רפואית (כאשר משתמשים במריחואנה לצרכים רפואיים היא נקראת מריחואנה רפואית) אבל כן יש מספר פרמטרים מבדילים.

מריחואנה רפואית היא חוקית לשימוש רק במקרים מיוחדים שאותם מאשרים מספר קטן של אנשים, המריחואנה שמסופקת לענייני רפואה גדלה בחברה חקלאית שמשרד הבריאות נתן אישור על כך והיא עומדת בכל הקריטריונים הנוקשים של המשרד ונמצאת תחת פיקוחו. דבר נוסף הוא ששיעור ה-THC שהוא אחד החומרים הפעילים במריחואנה עולה על 12%.

המצב כיום

בעידן של היום, עם כל התקדמות הרפואה, מתרבות המחלות וגם מספר האנשים החולים בהן עולה. ישנן מחלות כרוניות ומחלות שאין להן מרפא אשר כרוכות לא פעם בכאבים עזים, כמו מחלת הסרטן, מחלת קרוהן, טרשת נפוצה, מחלות אוטואימוניות שונות, איידס, מחלות ניוון שרירים ועוד.

לא תמיד נמצאו תרופות בעבור כל המחלות הללו ובעבור כל הסימפטומים המתלווים אליהן ואיכות החיים של אותם חולים נפגעת מאוד. מריחואנה רפואית היא האלטרנטיבה היחידה שיכולה להקל על סבלם של החולים, ולעתים אין מנוס מלהגיש בקשה למשרד הבריאות כדי לקבל אישור עבור שימוש במריחואנה רפואית.

מחלות שאושרו לשימוש במריחואנה רפואית

משרד הבריאות אישר את השימוש במריחואנה רפואית למחלות שהוכח לחלוטין שהן מקלות על סבל החולים על ידי מחקרים בתחום השפעת המריחואנה על שיפור במצב החולים. בין המחלות האלה כלולה מחלת הגלאוקומה, מחלות סרטן אחרות, פרקינסון, אלצהיימר, מחלת יתר לחץ דם מרמה מסוימת ועוד.

המחלות שאושרו לטיפול באמצעות מריחואנה רפואית מחולקות לכמה קבוצות:

  • מחלות דלקתיות- מדובר על מחלות קשות מאוד שפוגעות בצורה קשה באברים שונים בתוך הגוף והכול על רקע דלקתי שמקורו לא ידוע עד היום. אלה הן מחלות כמו דלקת פרקים שגרונית וקרוהן שגורמות לחולים בהן להתקפים עזים של כאבים שלעתים אפשר להקל עליהם רק באמצעות שימוש במריחואנה רפואית.
  • כאבים כרוניים בעקבות פציעות- פציעות קשות שבעקבותיהן נעשו ניתוחים או קטיעות אברים גורמות לאנשים לכאבים עזים ולסבל רב במשך שנים. תרופות מקובלות רגילות אינן תמיד עוזרות ובהרבה מקרים מה שמקל על הכאבים בצורה משמעותית היא המריחואנה הרפואית. בישראל השימוש בצמח הולך ונהיה נפוץ בקרב נכי צה"ל שנפגעו במלחמות או בהיתקלויות שונות.
  • מחלות שמושפעות מלחץ נפשי- מחלות שונות שקיימות בגוף יכולות להתפרץ ביתר שאת במיוחד במצבים של מתח ולחץ נפשי. הכוונה היא למחלות כמו יתר לחץ דם, מחלת פיברומיאלגיה ומחלות דלקתיות מסוימות. נמצא כי השימוש במריחואנה רפואית מוריד את מצבי הלחץ והמתח בצורה ניכרת ומקל משמעותית על אותם חולים.

מחלות שמחכות להיתר

ישנן מחלות רבות הכרוכות בכאבים בלתי נסבלים ובשיבוש אורחות החיים של החולים שמשרד הבריאות טרם אישר בעבורן שימוש במריחואנה רפואית והן נמצאות ברשימת המתנה בדרך להיתר. המחלות שנמצאות באותה רשימה טרם קיבלו את האישור משום שלא נמצאו מחקרים שיוכיחו שהמריחואנה הרפואית אכן משפיעה לטובה עליהן.

משרד הבריאות לא מאשר בקלות את השימוש במריחואנה עבור צרכים רפואיים עד שאין הוכחה חד משמעית שבאמת ישנה השפעה חיובית, מכיוון שהמריחואנה גורמת תופעות לוואי שונות ולפעמים אפילו קשות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן