טיפול בסוכרת באמצעות קנביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סוכרת

סוכרתסוכרת היא אחת המחלות הנפוצות בעולם, ובה רמת סוכר גבוהה בדם גורמת לסיבוכים שונים. קיימים שני סוגים של סוכרת: סוכרת נעורים (הנקראת גם סוכרת מסוג 1) המופיעה בגיל הילדות וסוכרת מבוגרים (הנקראת גם סוכרת מסוג 2) המופיעה בגיל הבוגר וקשורה מאוד להשמנה. בשנים האחרונות, עם אורח החיים המערבי הכולל תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית והשמנה, שכיחות הסוכרת עלתה מאוד, וכיום מדובר במחלה נפוצה ביותר.

הסוכרת גורמת לסימנים שונים כתלות ברמת הסוכר בדם, הכוללים בעיקר תחושת צמא, השתנה מוגברת, תחושת עייפות ובעיות נוספות. עם זאת, קיימים מקרים בהם קיימת סוכרת אך כמעט ולא מופיעים סימפטומים, ולכן חשוב מאוד לבצע בדיקות דם תקופתיות על מנת לנטר את רמת הסוכר ולהעריך את איזונו.

הבעיה הגדולה אצל חולי סוכרת היא התפתחות סיבוכים, המופיעים על רקע השפעת רמת הסוכר הגבוהה על כלי דם. סיבוכים אלה כוללים פגיעה בעיניים ובראיה, נוירופתיה (פגיעה עצבית אשר עלולה להוביל לרגל סוכרתית) ופגיעה כלייתית. בנוסף, סוכרת מגבירה את הסיכון להתקפי לב ואירועים מוחיים ולכן חשוב מאוד לטפל בה בהקדם על ידי שינוי אורח חיים וטיפול תרופתי.

הטיפול בסוכרת

כל חולה סוכרת חייב להתחיל בשינוי אורח חיים הכולל פעילות גופנית, ירידה במשקל והפחתת סוכר בתזונה. בנוסף, מטפלים כיום במחלת הסוכרת במספר סוגים נוספים של טיפולים:

  • תרופות – קיימים סוגים רבים של תרופות המשמשות לאיזון הסוכר בגוף במנגנונים שונים. התרופות הנפוצות ביותר הן גלוקופאג' וגלובן, וקיימים כיום תרופות חדשות יותר אשר יכולים לסייע גם כן בהורדת רמת הסוכר. לכל התרופות לטיפול בסוכרת תופעות לוואי שונות, ולכן ההיענות לטיפול התרופתי אינה תמיד טובה והחולים נשארים לא מאוזנים.
  • אינסולין – אינסולין הוא חומר המופרש מהלבלב ואחראי להעביר את הגלוקוז מהדם אל הרקמות, וירידה ברמת האינסולין גורמת להופעת סוכרת. אצל חולים בסוכרת מסוג 1, הלבלב אינו מתפקד כראוי ולכן לא מופרש אינסולין והטיפול היחיד הוא על ידי הזרקת אינסולין. אצל חולים בסוכרת מסוג 2 בשלבים מתקדמים, הטיפול התרופתי אינו מספיק ולכן מתגברים אותו על ידי הזרקת אינסולין. כפי שניתן להבין, טיפול באינסולין מתבצע אך ורק על ידי הזרקה, ולכן חולים רבים בסוכרת סוג 2 מפחדים מאוד מההגעה אל הרגע בו יצטרכו לעבור מטיפול בכדורים לטיפול בזריקות.

הטיפולים הללו ניתנים אך ורק באישור רופא מוסמך לאחר שאובחנו כל התסמינים לסוכרת וודאית. כמו כן, ניתן לטפל בסוכרת גם באמצעות שיטות אלטרנטיביות אותן ניתן לשלב (בהמלצת הרופא המאבחן) בטיפול הרגיל. טיפולים משלימים יכולים מאוד לעזור בשמירה על איזון בחיים ותזונה נכונה ומבוקרת שתמנע ערכים גבוהים של סוכרת.

טיפול בקנביס אצל חולי סוכרת

למרות שטיפול בקנביס לא הוכח מחקרית כיעיל אצל חולי סוכרת, חולים רבים דיווחו על שיפור באיזון הסוכר בזמן שימוש בקנביס. על פי הדיווחים ומחקרים שונים, לחומר THC השפעה מיטיבה מסויימת אצל חולי סוכרת, אך כיום לא ידועה ההשפעה לטווח הארוך. ככל הנראה, שימוש בקנביס מסייע לאיזון רמת הסוכר בדם בשתי דרכים:

  • תרומה ליציבות נפשית – הורדת המתח הנגרמת כתוצאה מעישון הקנביס יכולה לעזור למניעת השינויים הקיצוניים ברמת הסוכר בדם ולהביא לאיזון טוב יותר.
  • הפחתה בצריכת האלכוהול – אצל חולי סוכרת הרוצים להירגע, עישון קנביס עדיף על שתיית אלכוהול. שתיית אלכוהול אינה בריאה לחולי סוכרת וגורמת לעליה ברמת הסוכר בדם ולכן עישון מריחואנה במקום השימוש באלכוהול עשוי לסייע במידה מסויימת לאיזון הסוכרת.

חשוב לזכור שטענות אלה עדיין לא עוגנו במחקרים מתאימים, ולכן יש להתייחס להשפעת הקנביס על חולי סוכרת בעירבון מוגבל. בכל מקרה, קנביס אינו יכול לרפא את חולי הסוכרת, אלא עוזר במידה מסויימת לאיזון רמת הסוכר ולהתמודדות הנפשית והפיזית עם המחלה. אי לכך, כל חולה סוכרת חייב להמשיך בטיפול התרופתי בהתאם להוראות הרופא, וצריכת קנביס יכולה לסייע כטיפול תומך בלבד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן