מריחואנה רפואית להפרעות קשב וריכוז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות קשב וריכוזעצבנות, חרדה, דיכאון, נדודי שינה ושינויים במצב הרוח, הן בעיות שאולי נראות כחלק שגרתי מחיי היומיום עבור חלק מהאנשים, אך הן עלולות אף להצביע על תסמיני מצב המכונה הפרעת קשב וריכוז. בעוד שהפרעה זו נחשבת לנושא שנוי במחלוקת בחברה של היום, המחקר המדעי ממשיך להוכיח כי הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות אמיתיות מאוד אשר עלולות להוביל למספר בעיות בריאותיות וחברתיות, כאשר אינן מטופלות כראוי. מדענים סבורים כי מריחואנה רפואית עשויה להיות טיפול יעיל בהפרעה נפוצה זו. למרות שהריטלין נפוץ יותר ממריחואנה רפואית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, המריחואנה בטוחה ויעילה יותר לטיפול בהפרעות אלו.

כיצד מסייעת מריחואנה רפואית להפרעות קשב וריכוז?

המחקר על השימוש במריחואנה רפואית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הוא מוגבל מאוד. יחד עם זאת, חלק מאנשי מקצוע בעולם הרפואה התחילו לאחרונה לתמוך במריחואנה לטיפול בהפרעה זו, בטענה כי זהו טיפול בטוח יותר וממכר פחות מאשר שימוש בתרופות ממריצות קלאסיות.

הראיות החזקות ביותר מגיעות ממחקר שמראה כי המערכת האנדוקונבינואידית עשויה להשפיע על רמות הדופמין במוח, וכי אינטראקציה זו שונה בקרב חולים עם הפרעות קשב וריכוז. באופן ספציפי, מחקר שפורסם בשנת 2009, מצא כי רמות אננדמיד, אחד הקנבינואידים שנמצאים באופן טבעי בגוף האדם, היו גבוהים יותר בקרב חולים עם הפרעות קשב וריכוז.

ממצאים אלו מראים כי גוף האדם יכול לייצר באופן טבעי יותר אנדוקונבינואידים מתוך ניסיון להתמודד עם תסמיני הפרעות קשב וריכוז. מסקנה זו הובילה את החוקרים להאמין כי המערכת האנדוקנבינואידית עשויה להיות ממוקדת יותר באופן יעיל בטיפול בהפרעה זו.

בנוסף, מחקרים מראים כי קולטנים קנבינואידים נמצאים בצפיפות גבוהה יותר באזורים במוח הקשורים להפרעות קשב וריכוז, במיוחד האמיגדלה ואזורי ההיפוקמפוס. אזורים אלו של המוח ידועים כמשמעותיים בויסות רגשות וזיכרון, כמו גם הפרעות דו קוטביות, חרדה ודיכאון. לכן, גם אם ימצא בסופו של דבר כי מריחואנה רפואית אינה מטפלת בכל ההיבטים של הפרעת קשב וריכוז, היא מסייעת לפחות עם תסמיני החרדה והדיכאון מהם סובלים רוב החולים עם הפרעה זו.

בטיחות המריחואנה הרפואית לילדים

לאחרונה התרחב השימוש במריחואנה רפואית גם בקרב בני נוער, בגילאי 13-15. הורים שניסו כל תרופה זמינה אחרת על מנת לסייע לילדיהם בהפרעות הקשב והריכוז, התחילו, תחת פיקוח רפואי, בטיפול בקנביס, שניתן לילדים בתוך המזון ובצורת ממתק. התוצאות השפיעו לטובה על ההתנהגות ויכולת הלמידה.

אך עולם הרפואה חלוק בדיעותיו לגבי רעיון טיפול במריחואנה רפואית לילדים, ורופאים רבים אינם משתכנעים מהממצאים. לטענתם, אין כל בסיס מדעי רציני לשימוש במריחואנה לטיפול במצבים אלו, ולא הוצגה אף ראיה מדעית אחת התומכת ביעילות הטיפול.

מהצד השני, טוענים תומכי המריחואנה הרפואית, כי קנבינואידים עשויים להינתן בצורת ממתק, מאפה, מזון או בחליטת תה. לדבריהם, למרות ברכת ה-FDA המאפשרת לילדים לצרוך אמפטמינים דוגמת ריטלין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, תרופה זו עלולה להיות מסוכנת יותר ממריחואנה רפואית.

התנגדויות

עולם הרפואה מדגיש את הסיכונים הבריאותיים הידועים היטב הנלווים לעישון בכלל ולעישון סמים בפרט.  מתן אישור לטיפול במריחואנה הרפואית, לדעתם, הוא למעשה תמיכה בסמים הידועים כמכילים מעל שלוש מאות חומרים מסרטנים שהוכחו כמזיקים לריאות.

החומר המאושר לשימוש על ידי מנהל המזון והתרופות, הוא מרינול, גלולות הנגזרות מחומר ה-THC שפועל כתחליף למריחואנה. המבקרים שיוצאים נגד טיפול בחומר זה, טוענים כי יש לו תופעות לוואי קשות וכי הוא יקר מידי עבור המטופל הממוצע.

הקהילה הרפואית סבורה כי יש לטפל במריחואנה רפואית רק למחלות כרוניות וחולים סופניים. רופאים סבורים כי יש לה מספר יישומים לגיטימיים כגון השפעה יעילה על כאבים ובחילות, אך הבעיה האמיתית בשימוש היא כי כל מדינה מחליטה באופן עצמאי על חוקיות השימוש במריחואנה ועל אופן מתן ההיתרים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן