אישור לקנביס רפואי באינטרנט

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אישור קנביס באינטרנט
אישור קנביס באינטרנט

הקנביס הרפואי הולך ותופס מקום של כבוד בתור אמצעי רפואי לגיטימי. מעמדו בעולם השתנה, בשנים האחרונות, וכיום הוא לא נתפס כעוד סם בלתי חוקי, מזיק ומסוכן אלא כאמצעי בעל תועלות והשפעות חיוביות על הבריאות.

גם בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, זוכים חולים רבים לקבל אישור לצורך השימוש בקנביס הרפואי לצורך טיפול במגוון מחלות – החל ממחלות במערכת עצבים, דרך סוגים שונים של מחלת הסרטן, וכלה בבעיות שונות של שרירים, כאבים ותופעות נוספות.

עד כה, על מנת לקבל את האישור המיוחל נאלצו החולים לעבור, לעיתים קרובות, מסכת ייסורים של ממש. לא רק שרבים נתקלו באטימות של הממסד הרפואי, אלא שאפילו אלה שהצליחו לשכנע בדבר הנחיצות של אישור הקנביס עבורם, נאלצו לחכות תקופה ארוכה בטרם יתקבל האישור.

הבשורות הטובות הן שסבך הביורוקרטיה הזה צפוי להשתפר משמעותית בתקופה הקרובה, כל זאת לאחר שמשרד הבריאות הודיע על השקת אתר אינטרנט חדש לצורך העברת בקשות והנפקת האישור לחולים.

תועלת של ממש

כל מי שמחזיק בידו את הנתונים היבשים, לא יכול שלא להתרשם שהיחס לקנביס רפואי בישראל עבר מהפך. ממצב שבו כמות החולים שזכו לקבל את האישור המיוחד שאף לאפס לפני שנים לא רבות ועד לעת הנוכחית, שבה מדובר על אלפי חולים שכבר זוכים ליהנות מאיכות חיים משופרת.

עבור רבים, לא מדובר רק בשיפור קטן אלא בהבדל שבין יכולת לתפקד באופן סביר לבין ריתוק למיטה, בין הימצאות בתת משקל לבין יכולת לשמור על משקל תקין, בין בידוד לבין יכולת לתפקד בחברה.

הבעיה המרכזית

הבעיה העיקרית עליה מדווחים החולים, אלה שכבר קיבלו את האישור ואלה שעדיין ממתינים, הינה הסחבת וחוסר היעילות של תהליך האישור לקבלת הקנביס הרפואי. אמנם גם בתחום זה נרשם שיפור, עם השנים, בזכות תוספת רופאים שמוסמכים לחתום על האישור המיוחל, אבל עדיין לא די בכך.

על מנת לקבל את האישור שיאפשר להם הטבה משמעותית במצבם, על החולים לשכנע את הממסד הרפואי שטיפולים אחרים אינם די יעילים עבורם, להמתין עד שרופא מקצועי, מומחה מבחינת משרד הבריאות, יכין עבורם המלצה, וישלח אותה לרופא המוסמך להעניק את האישור. אך בכך לא די.

המציאות הביאה לכך שהעומס המוטל על הרופאים המוסמכים להעניק אישור לשימוש בקנביס רפואי גדול מאוד. העומס וריבוי הבקשות לא רק הביאו לעיכובים בתהליך אלא גם יצרו מקרים שבהם בקשות אבדו, מסמכים נעלמו, וחולים רבים נותרו מתוסכלים. ממש לאחרונה נמסר ממשרד הבריאות שהמצב הזה עומד לבוא על פתרונו.

הפתרון הטכנולוגי

הפתרון עליו שוקדים במשרד הבריאות הינו העלאתו לאוויר של אתר אינטרנט ייעודי, לצורך העברת בקשות ומתן אישורים. במקום להעביר את הבקשות והאישורים באמצעות הדואר, יועברו הללו באמצעות האתר, שעומד לעלות לאוויר.

את הפעולות הללו יעשו הרופאים הממליצים על השימוש בקנביס, והדבר יביא לא רק ליעילות יתירה במשלוח הבקשות. בצורה כזאת, תהליך האישור צפוי להיות הרבה יותר מהיר, אובדן בקשות או מסמכים יהיה כמעט בלתי אפשרי ותהיה אפשרות לבצע תעדוף על פי מצבו של החולה. חולי סרטן למשל, יקבלו עדיפות על פני חולים שמצבם פחות קשה.

לסיכום, מצבם של מאות החולים ברחבי הארץ, הממתינים לאישור שימוש בקנביס רפואי, צפוי לעבור בקרוב שינוי לטובה בזכות הטמעת שינוי טכנולוגי מהותי. בזכות היכולת להעביר בקשות מסודרות ומסמכים נלווים, באמצעות אתר אינטרנט שמקושר ישירות אל הרופאים המוסמכים לספק את האישור המיוחל, זמן ההמתנה צפוי להתקצר באופן מידי.

ראו גם:

שר הבריאות מעלה מחירי הקנאביס הרפואי במטרה להקטין את הסיכון להתמכרות

מה עושים אם לא אישרו קנאביס רפואי?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן