משרד הבריאות אישר – מריחואנה רפואית לחולי פרקינסון וטורט

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משרד הבריאות אישר - מריחואנה רפואית לחולי פרקינסון וטורט

משרד הבריאות אישר - מריחואנה רפואית לחולי פרקינסון וטורטמריחואנה נחשבת בישראל לסם בלתי חוקי. יחד עם זאת, הממסד הרפואי הישראלי, בראשות משרד הבריאות, הכיר כבר מזמן בסגולות הרפואיות הטובות של המריחואנה.

כמו בעולם, גם בישראל ניתן לקבל אישור לשימוש רפואי בחומר, ונעשה בו שימוש במגוון התוויות רפואיות.

אחד השימושים העיקריים במריחואנה רפואית נעשה במקרים של מחלות שמלוות בכאבים עזים. על פי רוב, במקרים כאלה מתירים את השימוש במריחואנה רק כאשר תרופות נוגדות כאב אחרות אינן מביאות להקלה הרצויה.

גם חולים שסובלים בתופעות של בחילות, הקאות, וירידה במשקל, כמו חולי סרטן שמטופלים באופן אגרסיבי בכימותרפיה ובהקרנות, מקבלים לעיתים אישור לשימוש רפואי במריחואנה.

לאחרונה החלה רפורמה חדשה יוצאת לדרך, בראשות משרד הבריאות, שמטרתה לאפשר לחולים נוספים לעשות שימוש במריחואנה. בין המחלות המרכזיות שעניינן נידון היו מחלת פרקינסון ותסמונת טורט.

מחלת פרקינסון

מחלת פרקינסון הינה מחלה נוירולוגית, שפוגעת במערכת העצבים.

ההערכה היא שהמחלה, שגורמת לפגיעה מוטורית, נובעת ממחסור חמור בחומר דופאמין, שהינו בעל חשיבות בהולכה של אותות חשמליים ובמערכת העצבית.

הסימפטומים העיקריים של המחלה הם רעידות לא רצוניות, חוסר יציבות, שרירים נוקשים, ירידה ביכולת הדיבור, פגיעה ביכולת השכלית, פגיעה בתחום המיני, וכן כאבים.

מריחואנה ופרקינסון

התועלת שנובעת מן השימוש במריחואנה לסובלים ממחלת פרקינסון נובעת מסיבות קוגניטיביות ובהפחתת כאב.

  • שיפור קוגניטיבי – כאמור, חלק מהחולים במחלת פרקינסון סובלים מירידה קוגניטיבית משמעותית. בעוד שלא ניתן לטפל ביעילות בתופעה זו באמצעים קונבנציונאליים, הרי שמריחואנה נותנת הרבה יותר מסתם תקווה. מחקרים מודרניים מראים שלמריחואנה יכולת לא רק למנוע הידרדרות, אלא אף לשפר את יכולתו של המוח לתפקד כהלכה, ולעיתים אפילו לתקן נזקים מסוימים.
  • הפחתת כאב – אחד השימושים העיקריים של המריחואנה, שלגביהם אין וויכוח, הוא בהפחתה משמעותית של כאב ותחושות נוספות של חוסר נוחות. מכיוון שמחלת פרקינסון מלווה לעיתים בהופעה של כאבים קשים, הרי שגם כאן מדובר בטיפול חשוב. למעשה, משרד הבריאות מתייחס למריחואנה כמועילה לחולי פרקינסון במיוחד מן ההיבט של הפחתה משמעותית של הכאבים.

תסמונת טורט

תסמונת טורט נתגלתה בסוף המאה ה-19 על ידי הנוירולוג ז'ורז' ז'יל דה לה טורט. מדובר בהפרעה פסיכיאטרית, שאחד התסמינים העיקריים שלה הוא הופעה של טיקים, כלומר של תנועות חוזרות ונשנות.

ישנם חולים שאצלם הטיקים הם קוליים, והם עשויים להשמיע קולות רמים, שריקות, לחזור על מילים ואפילו לקלל. הסיבה להופעת התסמונת איננה ברורה כל צרכה.

ישנה סבירות שהמחלה הינה בעלת סיבות גנטיות, אולם ישנן גם המעריכים שמדובר בתגובה לאירועים חיצוניים קיצוניים, מעט בדומה להפרעה פוסט טראומטית.

מריחואנה ותסמונת טורט

רבים מן הסובלים מתסמונת טורט הם ילדים. הן ילדים והן מבוגרים הסובלים מטיקים לסוגיהם, מוצאים את עצמם מבודדים מבחינה חברתית.

בנקודה זו טמון יתרון חשוב של המריחואנה. מלבד התרומה האפשרית בהפחתה של הסימפטומים, מדובר בחומר בעל השפעה חיובית מן הבחינה הפסיכולוגית ואפילו החברתית.

לשימוש במריחואנה תועלות בהפחתה של חרדה, לחץ, ודיכאון, שמלווים רבים מן החולים בטורט.

מלבד ההקלה המשמעותית עבור החולים, נמצא גם שתחושה טובה יותר משפרת את כישוריו החברתיים של החולה.

בשורה נוספת

מלבד הרחבת השימוש במריחואנה רפואית כטיפול לגיטימי ברשימה מתארכת של מחלות, הרי שמשרד הבריאות מוביל מהפיכה נוספת.

העלייה בכמות המשתמשים, שיזכו לאיכות חיים נפשית וגופנית טובה יותר, תסתייע גם מן הגדלת מספר הרופאים שיוכלו לאשר את השימוש במריחואנה רפואית. הדבר יועיל לקיצור משך זמן ההמתנה שיהיה על החולים להמתין עד לקבלת האישור הרפואי המיוחל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן