כיצד מוגדרת מנה של קנאביס?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כיצד מוגדרת מנה של קנאביס?

כולנו יודעים שבכוס בירה, שוט של וודקה או כוס יין, יש פחות או יותר את אותה כמות של אלכוהול. מדידת יחידות המינון מאפשרת כיצד מוגדרת מנה של קנאביס?לצרכנים להעריך בקירוב כמה אלכוהול צרכו וכך מסייעת להם לנטר את הרגלי השתייה שלהם. היכולת לדעת מראש כמה אלכוהול מכילים המשקאות השונים, מובנת לנו מאליה אך נסו לדמיין מציאות שבה לא יהיה לכם מושג כמה אלכוהול מכילה כוס הבירה שהוגשה לכם בתחילת הערב.

מן הסתם מדובר בסיטואציה לחלוטין לא הגיונית, אך זוהי המציאות הלכה למעשה בכל הנוגע לכמות ה-THC שמכיל הג'וינט שאתם עומדים לעשן. חוקרים מכל רחבי העולם יצאו לאחרונה בקריאה לאמץ יחידת מינון אחידה עבור מולקולת ה-THC, בדומה ליחידות המינון הנהוגות בעולם האלכוהול. הקריאה הופיעה במאמר שפורסם בירחון Addiction באוקטובר 2019.

על מה בעצם מלינים המומחים?

לפי המומחים שחתומים על המאמר, בשנים האחרונות מוצרי קנאביס רפואי הפכו ליותר ויותר מגוונים והמוצרים השונים נבדלים אלה מאלה בין השאר בריכוזי הקנבינואידים שבהם. עם זאת, עד כה לא ניתנו הנחיות כאלו או אחרות בנוגע למינון המומלץ לצריכה ולמעשה לצרכן אין יכולת להעריך מראש כמה THC מכילים המוצרים שהוא עתיד לעשות בהם שימוש.

החוקרים מציעים לקבוע שיחידה בודדת של THC תהיה שקולה לחמישה מ"ג שכן זוהי הכמות הממוצעת שנצרכת בעישון של ג'וינט קטן או במספר שאיפות. לפיכך אם לצורך העניין מדובר במוצר המכיל גרם אחד של קנאביס המכיל עשרה אחוזים של THC, הרי שסך הכול מכיל המוצר 100 מ"ג של THC שמהווים 20 יחידות. לעומת זאת צריכה של רבע מהמוצר בלבד, תתורגם לצריכה של חמש יחידות THC בלבד.

מהי מטרת הסטנדרטיזציה המוצעת? ומדוע היא חשובה?

לפי סם קראפט מאוניברסיטת King's College שבלונדון, שניהל את המחקר, ההשפעות של הקנאביס הן תלויות מינון. לפיכך שיטת היחידות תסייע הן לצרכנים והן לאנשי הרפואה שכן רק כך יוכלו לקבל מידע ברור בנוגע לחוזק של מוצרי הקנאביס השונים. לפי החוקרים, בעשור האחרון ריכוזי ה-THC בצמחי הקנאביס הגדלים באירופה, הכפילו את עצמם. אך למרות שהשימוש הפך לנפוץ וחוקי, טרם הספקנו ליצור יחידות מינון סטנדרטיות בדומה למקובל בתעשיית האלכוהול כבר עשרות שנים.

החוקרים ציינו בסיכום המאמר כי לאחר שיוחלט על מידת המינון המתאימה, ניתן יהיה ליישם את השיטה החדשה על כל מוצרי הקנאביס באשר הם ועל כל דרכי השימוש וכך לעודד צרכנים לפתח דפוסי שימוש בטיחותיים יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן