נייס גאי הוא לא קנאביס רפאוי – למה לא כדאי לגעת בנייס גאי בכלל?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נייס גאי הוא לא קנאביס רפואי – למה לא כדאי לגעת בנייס גאי בכלל?

השימוש בקנאביס רפואי נמצא בכותרות בישראל בשנים האחרונות, עם הדרישה ההולכת וגוברת להקל על השימוש בקנאביס עבור נייס גאי הוא לא קנאביס רפואי – למה לא כדאי לגעת בנייס גאי בכלל?אנשים הסובלים מכך. זאת על רקע אינספור דיווחים על תמורות חיוביות של הקנאביס הרפואי בהתמודדות עם מחלות, בהפחתת כאבים, בשיפור התחושה הכללית ועוד. מה שיש לגביו תמימות דעים הוא שנייס גאי, אשר חלק מהאנשים מייחסים בטעות לקנאביס, חייב לצאת מהתמונה עקב לא מעט סיבות. הנה כל מה שחשוב לדעת על ההשפעות השליליות המרובות, והמסוכנות כל כך, של החומר ה"תמים" הזה אשר משווק בישראל.

נייס גאי הוא סם נרקוטי מסוכן לכל דבר ועניין

במסגרת הניסיון לשווק את נייס גאי, יש המגדירים אותו כ"תחליף לקנאביס" (גם בשל צורת העלים היבשים בהם הוא משווק לא פעם) או מציינים את הרכיבים הטבעיים מהם הוא עשוי. חשוב להיות ערים שהניסיונות האלו הם הטעיה של ממש. נייס גאי אינו תחליף של סם, אלא סם לכל דבר ועניין המשתייך לקבוצה המזיקה של הקנבינואידים הסינטטיים.

הבעיה היא שהחומר הפעיל הגורם לנזקי הנייס גיא לא טמון באותם עלים, אלא בעיקר בריסוס של חומרים כימיים שנעשה על גבי העלים האלו. התוצאה היא חומר פעיל מזיק, שאת חלקו ואת התרכובות שנמצאות בתוכו לא בהכרח מכירים, וחשוב יותר – התרכובות לא נמצאות תחת פיקוחו של אף גורם. לא הייתם רוצים להכניס לגוף שלכם חומרים שאתם לא יודעים מה הם מכילים, נכון? זה בדיוק המקרה של נייס גיא, אשר לעיתים גם אנשים המוכרים או משווקים אותו לא יודעים בדיוק מה נמצא בתוכו.

אילו השפעות מזיקות נודעות לנייס גיא?

כאשר בוחנים את ההשפעות הצפויות של שימוש בנייס גיא לגוף, אפשר לטעון בפה מלא שהמונח "נחמד" הוא ההיפך הגמור ממה שאנחנו צפויים לחוות. יש הטוענים שהשפעת הנייס גיא על הגוף מזכירה את זו של הקנאביס. בפועל, העוצמה של הנייס גיא – ועקב כך ההשלכות שלו על הגוף – גבוהים בשיעור משמעותי, שעלול להגיע גם לעד פי 40. ההשפעה החזקה אך גם הקצרה של הסם עלולה להביא לכך שהאדם יצרוך אותו בתדירות גבוהה, מה שכמובן מעלה עבורו את הסיכון פלאים. לא בכדי שמענו בשנים האחרונות על כמה אסונות של ממש שנגרמו משימוש בנייס גיא, כאשר במקרים הרעים השימוש הביא לאשפוז בטיפול נמרץ ובמקרים החמורים יותר למוות. כדי להוסיף למורכבות, נציין כי הגמילה מנייס גיא נחשבת למורכבת במיוחד – עד לרמה של גמילה שמזכירה במורכבות שלה את זו המאפיינת את ניסיונות הפרידה מסמים נרקוטיים.

מעבר לסיכון המוחשי של נייס גיא על הבריאות של אלו המשתמשים בו, הוא מביא לתופעות לוואי שנעות בין לא נעימות לבין חמורות במיוחד. האדם הצורך נייס גיא עלול לחוש רעידות, עיוותים, הקאות, סחרחורות ועוד. בטווח הארוך, עלול השימוש בנייס גיא לפגוע בתפקודם של השרירים ואפילו של הלב, להאיץ את פעימות הלב עד לרמה המסכנת את האדם ולעלות משמעותית את לחץ הדם של האדם. נייס גיא עלול להשפיע לרעה על האדם גם במישור הפסיכיאטרי או הנפשי, כשבין התסמינים הפוטנציאליים בהקשר הזה אפשר למנות דיכאונות, חרדות, שינויים קיצוניים במצב הרוח, תחושות בלבות, תוקפנות, הזיות, פרנויות, פסיכוזות – והרשימה, למרבה הצער, עוד ארוכה.

מכל אלו אפשר להגיע למסקנה חד משמעית: לא רק שנייס גיא אינו קנאביס רפואי בשום צורה, אלא שמדובר באחד החומרים היותר מזיקים שאתם עלולים להכניס לגוף שלכם. כל עוד החומרים האלו ממשיכים להיות זמינים בפיצוציות, במסיבות ובאינספור מקומות אחרים בכל רחבי ישראל, חובת הזהירות חלה אך ורק עליכם.

 

אולי יעניין אותך גם:

קנביס רפואי – האם מדובר בסם הגורם להתמכרות?

קיבלתם אישור לקנביס רפואי – ממי אתם יכולים לקנות? ספקי מריחואנה רפואית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן