עמותת הקנאביס הרפואי בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עמותת הקנאביס הרפואי בישראל

קנאביס רפואי ידוע מזה שנים כצמח בעל סגולות ריפוי יוצאות מן הכלל. לאורך השנים קמו מתנגדים לשימוש בו, בין היתר מתוךעמותת הקנאביס הרפואי בישראל הממסד אך הדברים השתנו במידה ניכרת. עמותת הקנאביס הרפואי בארץ הוקמה ב-2016 על מנת להשפיע על קידום הטיפול ולסייע לציבור החולים והמטופלים לממש את זכותם לחוות הטבה, הקלה ואף ריפוי תוך שימוש בצמח או במרכיביו.

קידום והפצת מידע אודות סגולותיהם של הקנבינואידים

צמח הקנאביס מכיל בתוכו מספר עצום ורב של כימיקלים שנקראים קנבינואידים. חלק מהסגולות החיוביות של הכימיקלים הללו נחקרו היטב ואחרות עדיין עוברות תהליך של מחקר מדוקדק. ממה שידוע עד כה, רבים הם החולים שיכולים להפיק תועלת מהסגולות הטובות, גם כאשר כל תרופה אחרת לא מסוגלת להציע שיפור. זוהי בדיוק מטרת העמותה – לסייע למטופלים, ללוות, להדריך, לכוון כיצד לקבל את האישורים לטיפול. לצד כל זאת, מקיימת העמותה פעילות ציבורית, למען קידום זכותו של הציבור כולו לזמינות הטיפול בקנאביס הרפואי.

ידוע כי הקנבינואידים פועלים בצורה דומה לכימיקלים שמיוצרים בגופנו באופן טבעי. לכן השפעתם ניכרת כל כך בהפחתת כאב, שיפור מצב רוח, מחלות שרירים, הקטנת תופעות לוואי של טיפול בסרטן ועוד. אם בעבר חשבו שכל זני הקנאביס הרפואי דומים, הרי שכבר כיום ידוע שאין זה המצב. חולה שמטופל בזן אחד בצלחה מועטה יכול לעבור לספק אחר, שמשווק זן שונה. זן אחר עשוי להיות בעל אפקט טוב יותר. ככל שיתבצעו מחקרים נוספים, ניתן יהיה לקשר טוב יותר בין תסמינים שונים לבין זן הקנאביס או המינון הרצוי ביותר. גם כאן, ניכרת תרומתה של העמותה. המודעות המתרחבת, הגידול במספר המטופלים, כל אלה יביאו בשנים הקרובות ליותר מחקר ויותר נתונים. עבור החולים, אלה בשורות מעודדות וכך גם עבור המגדלים עצמם שגם הם מתמודדים עם בירוקרטיה לא פשוטה.

לאילו מחלות ותופעות רפואיות קנאביס רפואי יכול להועיל?

הקנאביס הרפואי יכול להינתן בצורות שונות. הוא יכול להשפיע בעישון או בצריכה בתוך מאכלים שונים או בטיפות הנספגות מהר. החומרים הפעילים יכולים לסייע למגוון רחב של חולים, בפרט כאלה שלא חוו שיפור מטיפולים שגרתיים ותרופות המצויות בסל התרופות. בין היתר, המריחואנה כצמח רפואי מסייעת להפחתת כאבים קשים וכרוניים, שיפור מצבם של חולי איידס, הגברת תיאבון לסובלים מתת משקל בהשפעת מחלות. כמו כן, קנאביס רפואי ניתן לחולי שרירים, טרשת נפוצה, ALS, מחלות של מערכת העצבים, אפילפסיה ופרכוסים, מחלות פסיכיאטריות, מטופלים בכימותרפיה ועוד.

על פי מקורות בעמותת הקנאביס הרפואי, ניתן להגיש בקשה לקנאביס רפואי באמצעות רופא. החולה המעוניין בכך ולאחר שלא חש הטבה לאחר טיפול רפואי אחר, פונה לרופא. הרופא ימלא בקשה לטיפול בקנאביס רפואי. על הבקשה יחתמו הרופא והמטופל.

שואפים לקצר את זמני הטיפול וההמתנה

גורמים המקורבים לעמותת הקנאביס הרפואי בישראל יודעים לספר כי למרות הגברת המודעות, הבירוקרטיה עדיין מעיקה. גם חולים העומדים בקריטריונים והגישו בקשה כחוק נאלצים להמתין זמן רב מאוד עד לקבלת המענה המיוחל. חולים עשויים לגלות כי גם לאחר פרק זמן לא קצר, בקשתם סורבה מטעמים כאלה ואחרים.

לא תמיד הסירוב הינו סופי. ניתן להגיש מסמכים נוספים לפי הצורך ואם התשובה איננה זו המיוחלת, ניתן לערער. השאיפה היא כי הפעילות הציבורית והמודעות יצליחו להביא לקיצור זמני הטיפול והשגת יותר אישורים, ליותר חולים. נציגי העמותה עצמם, כבעלי ניסיון בטיפול בבירוקרטיה ובעלי ידע רב בנושא, מעמידים את עצמם לרשות הציבור הזקוק לסיוע. חולים הפונים לעמותה לאחר קבלת סירוב לקנאביס רפואי מקבלים את מירב הסיוע ורבים מהם כבר זכו לאישור המיוחל.

מקורות ולקריאה נוספת:
https://www.webmd.com/a-to-z-guides/medical-marijuana-faq
https://www.mca.org.il/

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן