מה עדיף אידוי קנאביס או עישון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מה עדיף אידוי קנאביס או עישון?

אחד העיתונים הכלכליים המובילים בישראל בישר לקוראיו באמצע מאי 2020 כי מניות הקנאביס נמצאות בעליות. הצפי לעתיד נראהמה עדיף אידוי קנאביס או עישון? וורוד, לאחר תקופה של פסימיות מסוימת ב-2019. אפשרי בהחלט כי ייצוא קנאביס בכמות מסחרית יחל בקרוב ובארץ – חולים רבים מצליחים לקבל את האישור המיוחל לקנאביס רפואי בעישון או באידוי.לטובת החולים או הסובלים מכאבים שצפויים להכיר לראשונה מקרוב את הקנאביס, בדקנו מה עדיף, האם עישון או שמא אידוי.

מה הוא בעצם ההבדל בין אידוי קנאביס לבין עישון קנאיס?

בעוד שעישון קנאביס דומה לעישון סיגריות טבק שמגלגלים ביד (עם ניירות גלגול), הרי שאידוי מצריך מעט יותר הסבר. אידוי נעשה באמצעות מכשיר מיוחד שאליו ניתן להכניס את החומר הצמחי במצב גרוס. בניגוד לעישון, שבו החומר מגיע לטמפרטורה גבוהה יותר ונשרף, המאדה (וופורייזר) מגיע לטמפרטורות נמוכות יותר. בכל מכשיר אידוי ישנו תא אידוי ובו גוף חימום. המטרה הינה לבצע חימום מבוקר לרמה של היווצרות אדים בלבד. ישנם מכשירי אידוי שמסוגלים לאדות תמציות שמן, הכוללות שמן קנאביס או שמנים אחרים. טמפרטורת האידוי עולה על 100 מעלות אולם אין היא גורמת לשרפה שמתרחשת בחומרים הצמחיים או בשמנים בטמפרטורה העולה על 200 מעלות צלסיוס.

ומה עם שמן קנאביס?

צריכת קנאביס רפואי יכולה להתבצע בשיטות נוספות, מלבד אידוי או עישון. לפני שנסביר מה טוענים המשתמשים המנוסים, נבין תחילה מדוע בעצם לא לצרוך ישירות את שמן הקנאביס. צריכת שמן קנאביס אפשרית באופן ישיר, עם ספיגה תחת הלשון. החיסרון של שיטה זו הינו במהירות ההשפעה. בעזרת שיטות החימום, בין אם אידוי ובין אם עישון, ניכרת היטב מהירות השפעה וכבר בתוך שניות ספורות אפשר לחוות את השיפור. זה בעיקר חשוב לאנשים הסובלים מרעידות על רקע עצבי, כאבים חזקים, בחילות וכדומה. אם באידוי או בעישון ההשפעה המיטבה של הקנאביס מורגשת בתוך עד כמספר דקות, הרי שצריכת שמן קנביס מצריכה הרבה יותר סבלנות ואורך רוח. באופן ממוצע, ההשפעה מורגשת בתוך כשעה עד שעה וחצי.

היתרונות והחסרונות של עישון ואידוי קנאביס ועוד כמה עובדות שכדאי להכיר

בבואכם להחליט מה עדיף עבורכם או עבור מישהו מבין יקיריכם, תוכלו להיעזר בנקודות הבאות, היתרונות והחסרונות:

  • אלה המנוסים בעישון סיגריות יוכלו לעבור לעישון קנאביס רפואי ביתר קלות. תחושת הצריבה או הגירוי בגרון לא יפריעו אלא במובן מסוים יהיה זה משהו מוכר ואולי אף מנחם.
  • עישון של קנאביס רפואי אמנם איננו מזיק כמו עישון סיגריות אולם בחוויה של הרבה אנשים, מדובר בהרגל מזיק ולא בריא. המחקר מחזק תחושה זו.
  • הטמפרטורות הנמוכות יותר המלוות תהליך של אידוי מוצלחות במיצוי יותר מרכיבים פעילים, בעלי אפקט חיובי.
  • במהלך שריפת פרחי הקנאביס בשילוב ניירות הגלגול, עלולים להיפלט מרכיבים שאינם טובים למערכת הנשימה. למי שסובל ממחלת ריאות, אסטמה או רגישות, לאידוי ישנו יתרון ניכר.
  • באידוי, ניתן לכוון את הטמפרטורה בצורה מבוקרת יותר. מרכיבים פעילים שונים (סוגים שונים של קנבינואידים) יתפרקו היטב בטמפרטורות שונות. בעישון, אין שליטה על הטמפרטורה המופקת.
  • מחקר שהשווה בין עישון לבין אידוי העלה כי באידוי, יותר חומרים פעילים נשאפו דרך קנה הנשימה כך שניתן לצפות לאפקט יותר חזק מבחינה רפואית ובריאותית. יש לציין כי לאחר תקופת שימוש מסוימת קל להרגיש מהי כמות האדים או החומר שמביאה לאפקט המיטבי.
  • ריח אדים לעומת עשן: אדים אינם מפיקים את אותו הריח שמפיק העשן, של שרפת הסיגריה המגולגלת עם פרחי הקנאביס. לדבר רבים מהחולים שכבר התנסו, זהו יתרון חשוב נוסף, לטובת האידוי.

אולי יעניין אותך גם:

עובש ושאריות הדברה בקנאביס שלכם? אושר גידול קנאביס רפואי מנותק מהקרקע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן